رمان  "معماری زبان و ذهن در فلفسفه ویتگنشتاین" اثر آنتونی کنی و ترجمه محمدرضا اسمخانی توسط انتشارات ققنوس به چاپ دوم رسید.

به گزارش ایسکانیوز، این کتاب که به قلم یکی از فلاسفه تحلیلی بنام است با تمرکز بر دو حوزه فلسفه زبان و فلسفه ذهن، به شرح سیر تحول اندیشه وتیگنشتاین می پردازد. آنتونی کنی در دو فصل نخست، زندگی پر حاشیه ویتگنشتاین و زمینه فکری و فلسفی وی را ترسیم می کند و سپس در فصول سوم تا یازدهم به ترتیب به واکاوی این آثار دفتر یادداشت ها، رساله ها، ملاحظات، فلسفی، گرامر فلسفی، پژوهش های فلسفی و در باب یقین پرداخته و فصل دوازدهم و پایانی کتاب نیز عقاید ویتگنشتاین را نسبت به فلسفه متقدم و متاخر تحلیل می کند.

از نکات قوت این کتاب می توان به دو مورد اشاره کرد. اول این که نویسنده خود برآمده از سنت فلاسفه ای، نظیر الیزابت آنسکوم است که شاگردان ویتگنشتاین در زمان حیاتش و ویراستاران آثار وی پس از مرگش بوده اند، آثاری که اهمیت ویژه ای برای فهم عناصر ارزشمند فلسفه ویتگنشتاین دارند، دوم این که کنی، با تمرکز بر آثار منتشر شده بین دو اثر کلاسیک ویتگنشتاین بر پیوستگی تفکر متقدم و متاخر وی تاکید می کند.

کتاب «معماری زبان و ذهن در فلسفه ویتگنشتاین» اثر آنتونی کِنی با ترجمه محمدرضا اسمخانی،برای نوبت دوم امسال، در 343 صفحه از سوی انتشارات ققنوس منتشر شده است.

خبرنگار" بخشی پور/ تائید کننده سلیمی

502500

کد خبر: 759795

وب گردی

وب گردی