نتانیاهو: امکان دست‌یابی به راه حل سیاسی با حماس وجود ندارد

نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت که دست یابی به توافق سیاسی با جنش مقاومت اسلامی "حماس" ممکن نیست.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از المیادین، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جلسه کمیته پارلمانی "نظارت بر دولت" گفت: دست یابی به توافق سیاسی با جنش حماس ممکن نیست. گزینه سیاسی با حماس گمراه کننده است. همانطور که نمی‌توان به توافقی با داعش دست یافت، با حماس نیز نمی‌توان به سازش سیاسی رسید. گزینه وجود راه‌کارهای سیاسی در قبال حماس توهمی بیش نیست.

نتانیاهو مدعی شد: ما برای جلوگیری از وقوع جنگ در غزه تلاش کردیم. ما با دشمن سرسختی مواجه هستیم. آن افراد همواره وضعیتی از بی ثباتی را ایجاد می‌کنند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی اظهار کرد: آنچه که همچنان یک معضل است، عبارت از چیزی است که ما بین بازدارندگی و اشغال مجدد غزه قرار دارد. ما می‌توانیم نوار غزه را مجدداً اشغال کنیم، اما به چه کسی آن را در آینده تحویل دهیم؟

وی گفت: دولت اسرائیل در جنگ اخیر بازدارنگی را حاصل کرد. شلیک موشک‌ها از غزه متوقف شده و آرامش از آن زمان در جنوب اسرائیل حکم فرما شده است.

نتانیاهو تصریح کرد: اسرائیل نمی‌تواند مانع از حفاری تونل‌ها توسط حماس شود، اما اسرائیل می‌تواند خود را برای رویارویی با این تونل‌ها آماده کند. اسرائیل نمی‌تواند در مقابل شلیک موشک‌ها از نوار غزه تسلیم شود.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد: همکاری بسیاری با طرف‌های منطقه‌ای از زمان جنگ علیه غزه شکل گرفته است.

وی درخصوص اسیران اسرائیلی که از سوی حماس نگه داشته شده‌اند، گفت: خبر خوشی در مورد آن دو اسیر وجود ندارد. ما همواره با خانواده‌های این اسیران در تماس هستم من به شما می‌گویم که من شخصی نیستم که خبرهای خوش داشته باشد من به خانواده‌های اسیران واقعیت را می‌گویم. ما می‌توانیم دست به اقدامات مشخصی بزنیم که در پایان کار به ما اجازه بازگرداندن این دو اسیر به اسرائیل را می‌دهد.

وی با مخالفت با تلاش‌ها برای تغییر عملکرد شورای وزارتی کوچک اسرائیل در امور امنیتی و سیاسی "کابینه"، گفت: من بر این باور نیستم که ما نیازی به تغییر مسئولان کنونی دولت امنیتی داشته باشیم، چراکه این امر می‌تواند تصمیم‌گیری‌ها را دشوار کند.

منبع: ایسنا

303/302

کد خبر: 759826

وب گردی

وب گردی