مدودف: حمله موشکی آمریکا به سوریه باعث قدرت گرفتن داعش شد

نخست وزیر روسیه امروز (چهارشنبه) گفت حمله موشکی آمریکا به سوریه باعث افسار گسیختگی بیشتر داعش شد، واشنگتن به جای آنکه با تروریسم بجنگد، دمشق را هدف گرفته است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری مدودوف، نخست وزیر روسیه با ذکر این نکته که حمله آمریکا به سوریه با اجازه سازمان ملل متحد نبوده است، خاطرنشان کرد، این حمله ضد قوانین بین‌الملل بوده و در واقع " یک تهاجم نظامی" به شمار می‌رود.

دیمیتری مدودوف گفت: ما نمی‌دانیم بعدا چه اتفاقی می‌افتد اما چیزی که می‌دانیم این است که کسی که از این حمله تهاجمی نفع برد، مطمئناً داعش است، چرا که این حمله باعث افسارگسیختگی بیشتر آنها شد.

وی ادامه داد: و چیزی که ما در حال حاضر می‌بینیم این است که دولت جدید آمریکا در اولین قدم خود درباره مسئله سوریه به ارتش دولتی این کشور حمله کرد. این به این معنی است که جنگ آمریکا علیه تروریسم نیست بلکه آنها در واقع با رهبر سوریه در جنگ هستند. چه آمریکایی‌ها دوست داشته باشند و چه دوست نداشته باشند دولت فعلی سوریه قدرت قانونی سیاسی این کشور است.

نخست وزیر روسیه گفت: بالاتر گرفتن بیشتر تنش‌های سوریه ممکن است به نابودی کشور و پیروزی نسبی تروریستها بیانجامد، سناریوی از بین رفتن انسجام سوریه و پیروزی نسبی تروریست‌ها خلاف برنامه‌های ما است و روسیه در این راستا تلاش خود را متمرکز می‌کند.

وی حادثه استفاده از سلاح‌های شیمیایی در ادلب سوریه را یک اقدام تحریک‌آمیز برنامه ریزی شده خواند که فقط آمریکا ممکن است از آن منفعت برده باشد.

مدودوف با بیان اینکه آنچه در ادلب اتفاق افتاد، تحریکی بزرگ و از پیش برنامه ریزی شده‌ای است که احتمالا تنها آمریکا از آن منفعت برده است، خواستار تحقیق و تفحص در این رابطه شد و درباره برچسب گذاشتن روی دولت بشار اسد هشدار داد.

منبع: ایسنا

303/302

کد خبر: 759828

وب گردی

وب گردی