افزایش برخورد و مبارزه با قاچاق در مبادی ورودی

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: با مبارزه با پولشویی و شفاف سازی فرآیندهای مالی، زمینه قاچاق و تولید پول کثیف از بین خواهد رفت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، حبیب الله حقیقی با بیان اینکه برخورد با قاچاق سازمان یافته اولویت برنامه‌ریزی ستاد است، ادامه داد: چرخه کنترل الکترونیکی و سامانه های دستگاه های عضو در حال تکمیل است و با رفع موانع موجود به بهره برداری کامل می‌رسد.

وی فساد اداری و مالی را ناشی از شرایط غیر شفاف عنوان کرد و افزود: با شفاف سازی فرآیند پولی و مالی و برخورد با پولشویی، زمینه قاچاق و تولید پول کثیف از بین خواهد رفت.

حقیقی ادامه داد: با مکانیزه شدن ثبت ورود و خروج کالا در کشور و حذف مراجعه حضوری و سیستم کاغذی در فرآیندهای تجاری، زمینه بروز فساد اداری نیز کاهش می یابد.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از ادامه و افزایش برخورد و مبارزه با قاچاق در مبادی و قبل از آن خبر داد و گفت: برخورد با اجزای کامل کننده چرخه قاچاق شامل قبل از مبادی، مبادی، مسیرها، انبارها و سطح عرضه ادامه خواهد یافت، اما اولویت و تمرکز در مبادی ورودی کشور است.

حقیقی با اشاره به اینکه تامین امنیت اقتصادی امری دشوار است و برنامه ریزی برای مسائل گوناگونی را می طلبد، افزود: با نگاه انقلابی، مدیریت عملیاتی و افزایش توان مبارزه، موانع را از پیش رو برداشته و امسال زمان بهره برداری از اقدامات انجام شده است که منجر به شکوفایی مبارزه با قاچاق خواهد شد.

دریافت کننده: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده:

کد خبر: 759843

وب گردی

وب گردی