دستورالعمل جدید خدمات پس از فروش خودروها اواخر امسال تدوین می شود

دبیر انجمن صنفی شرکت های خدمات پس از فروش خودرو با توجه به اجرای ویرایش چهارم دستورالعمل جدید ضوابط و شرایط ارزیابی خدمات پس از فروش خودروها از سال گذشته گفت : این دستورالعمل تا پایان سال 96 معتبر و قابل اجرا خواهد بود.

به گزارش ایسکانیوز، عباسعلی غیاثی با توجه به اهداف این دستورالعمل در افزایش سطح رضایت مشتریان اظهار داشت : هر چند انتظار می رود اجرای دقیق این ضوابط موجب افزایش سطح رضایت مشتریان از کیفیت ارایه خدمات پس از فروش خودروها شود ولی تنها دستورالعمل نمی تواند افزایش رضایت مندی مشتریان را به دنبال داشته باشد بلکه تلاش همکاران ما در شرکت ها است که باعث بالا رفتن رضایت خواهد گردید.

وی تاکید کرد : البته دستورالعمل جدید بسیار سختگیرانه بوده چنانچه ابلاغ این دستورالعمل در سال گذشته موجب گردید که در حوزه خدمات پس از فروش تلاش مضاعفی از سوی شرکتها صورت گیرد تا از رتبه هایی که تاکنون کسب نمودند ، کاسته نشود.

وی گفت : هر چند به نظر می رسد ابلاغ ویرایش جدید دستورالعمل ضوابط و شرایط ارزیابی خدمات پس از فروش در عدد رضایت مشتریان را کاسته باشد اما قطعا تلاش های صورت گرفته در نمایندگی ها بی ثمر نبوده است به طوری که در عمل روند رضایت از ارائه خدمات پس از فروش خودروسازان بهبود مناسبی داشته است.

وی هدف از ابلاغ و اجرای دستورالعمل جدید ضوابط ارزیابی سطح کیفی خدمات پس از فروش صنعت خودرو را سخت‌گیرانه‌تر نمودن نحوه ارزیابی ها و ارتقاء کیفی در این حوزه ذکر کرد و گفت : در چهارمین بازنگری دستورالعمل ضوابط خدمات پس از فروش ، تمام تمرکز و فشار بر روی خروجی ها و کسب رضایت مشتری بوده است در نتیجه روند کار بسیار سخت گیرانه بوده اما خوشبختانه منحنی رضایت مشتریان رو به بالا بوده است.

وی اظهار داشت : این دستورالعمل حداقل به مدت دو سال ملاک عمل شرکت بازرسی کننده در ارزیابی خدمات پس از فروش خودروها خواهد بود و در صورت نیاز پس از طی این مدت مجدداً مورد بازنگری قرار خواهد گرفت.

وی گفت : با توجه به اینکه این دستورالعمل در سال گذشته ابلاغ گردیده است بنابراین تا پایان سال 96 ویرایش چهارم دستورالعمل ضوابط و شرایط ارزیابی خدمات پس از فروش خودروها اعتبار داشته و از اواخر امسال ویرایش جدید تدوین خواهد شد.

دبیر انجمن صنفی شرکت های خدمات پس از فروش خودرو تاکید کرد : برای تدوین ویرایش جدید ، کلیه دستگاههای ذیربط در این حوزه من جمله وزارت صنعت ، معدن و تجارت ، انجمن صنفی شرکت های خدمات پس از فروش خودرو، شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران ، شرکتهای خدمات پس از فروش و همچنین نمایندگانی از حوزه طرح و برنامه شرکتهای تولیدی حضور خواهند داشت.

غیاثی با اشاره به اینکه هر گونه ویرایش جدید این دستورالعمل پیش از اتمام زمان تعیین شده وجود دارد ، افزود : البته بعید به نظر می رسد که در این مدت ، چنین ضرورتی بوجود آید این در حالی است که هم اکنون مجریان دستورالعمل جدید ضوابط خدمات پس از فروش ،ایرادات موجود در دستورالعمل فعلی را ثبت می کنند تا در دستورالعمل جدید لحاظ شود.

دریافت کننده: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده:

کد خبر: 759853

وب گردی

وب گردی