لاریجانی : اختلاف کشورهای مسلمان بایکدیگر بزرگ‌ترین درد امروز جهان‌اسلام است

رئیس مجلس شورای اسلامی اختلاف میان کشورهای مسلمان با یکدیگر را بزرگ ترین درد امروز جهان اسلام دانست و گفت: جریان های تروریستی و تکفیری عامل تحقیر مسلمانان هستند.

به گزارش ایسکانیوز، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز (چهارشنبه، 30 فروردین ماه) با حضور در مراسم افتتاحیه سی و چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم با تبریک عید مبعث نبوی از پایه گذاری سنت حسنه مسابقات قرآنی توسط سازمان اوقاف تشکر کرد و گفت: برگزاری این مسابقات از برکات انقلاب اسلامی است و تاکیدات رهبری در این خصوص نشان بر ضرورت ادامه این راه دارد لذا امید است این مسیر مستدام باشد.

لاریجانی با بیان اینکه زندگی با قرآن قابل قیاس با دیگر امور، صنوف و مشاغل نیست، ادامه داد: افرادی که این مسیر را انتخاب کرده اند به بهترین روش و سلوک در زندگی رسیده اند.

وی با تاکید بر اینکه انسان ها برای تکامل در زندگی فردی و اجتماعی باید به قرآن رجوع کنند، افزود: خداوند قرآن را نجات بخش زندگی بشریت قرار داده و این مهم در شرایط سخت فعلی اهمیت بیشتری پیدا می کند چرا که از پیامبر اکرم (ص) نقل است «هرگاه کارها بر شما سخت و تاریک شد به قرآن رجوع کنید».

لاریجانی اضافه کرد: منطقه در شرایط امروز با وقایعی روبه رو است که کمتر در طول تاریخ با آن مواجه بوده است و این اختلاف میان جوامع اسلامی، بحران و درگیری میان کشورهای اسلامی قابل توجیه نیست.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: جریان های تروریستی علاوه بر آن که جان مسلمانان را به خطر انداخته زمینه حضور کشورهای مستکبر را در منطقه فراهم کرده و به صهیونیسم امکان تنفس بیشتر داده اند.

لاریجانی با اشاره به اینکه در اجلاسی تحت عنوان هرتزل، صهیونیست ها بر رویجنگ و اختلاف در میان کشورهای مسلمان تکیه کرده اند، گفت: صهیونیسم ها در این نشست از شرایط پیش آمده در منطقه به عنوان بهترین شرایط یاد کرده اند و گفته اند؛ باید برای حفظ این شرایط تلاش کنیم اما سوال این است آیا کشورهای اسلامی متوجه این موضوع نبوده و تشویق های اسرائیل و آمریکا را دوستانه می پندارند.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه پیامبر (ص) فرمودند؛ «مسلمانان با یکدیگر برابرند و باید در برابر دیگران قدرتی واحد باشند»، افزود: متاسفانه بساطی که امروز در منطقه راه افتاده با سخن پیامبر فاصله عمیقی دارد، چرا که معکوس عمل کرده و با «دیگران» پیمان می بندند، شرم آور است که برخی از کشورهای اسلامی با صهیونیسم پیمان می بندند که بر سر مسلمانان آتش بریزند و باید این اتفاق را بزرگ ترین درد امروز جهان اسلام دانست.

لاریجانی اضافه کرد: غربی ها از لفظ تروریسم اسلامی استفاده می کنند البته حرف بی ربطی است چرا که آن ها از اقدامات خونریزانه برخی از کشورهای اسلامی سوءاستفاده می کنند.

وی همچنین افزود: در حالی غربی ها از لفظ تروریسم اسلامی استفاده می کنند که در سال 2013، 239 حمله تروریستی در غرب اتفاق افتاد و باید پرسید؛ آیا رفتار خشن غربی ها در آسیا و آفریقا به ترورهای اسلامی مربوط میشود که امروز بر روی این موج سوار شدهاند؟

لاریجانی با بیان اینکه جریان های تروریستی و تکفیری عامل تحقیر ملت های مسلمان شده اند، گفت: باید از آن ها پرسید آیا تکیه بر آمریکا و صهیونیسم عقلانی است.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه در شرایط سختی که آشفتگی برای مسلمان‌ها پیش می‌آید، بایدرجوع به قرآن بیشتر باشد، به کشتار شیعیان فوعه و کفریا، اشاره کرد و افزود: آنها توافقی را هم که انجام شده بود، زیر پا گذاشتند و مردم را کشتند؛ امیرالمومنین علی (ع) در روایتی فرموده‌اند، «این افراد که روزگاری پرچم‌های سیاه را برافراشته می‌کنند، به هیچ عهد و پیمانی پایبند نیستند.»

لاریجانی با بیان اینکه امروز خون مسلمانان در عراق، افغانستان، پاکستان، یمن و سوریه ریخته می‌شود، تصریح کرد: آیا با این رفتار تروریست‌ها، جوامع اسلامی در برابر صهیونیست‌ها مجتمع شده‌اند!؟

علی لاریجانی گفت: کشورهای لائیک منطقه در حالی چهره خود را با مفاهیم اسلامی بزک می‌کنند که در جهت اهداف رژیم صهیونیستی گام بر می‌دارند و مسلمانان را در عراق ، سوریه ، یمن، نیجریه و سایر نقاط به خاک و خون می‌کشند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کشورهای جهان اسلام درگیر جریان آشفته‌کننده تروریست و خطرناک مسلمان‌کشی شده اند که این مسئله جز با وحدت در سایه قرآن مرتفع نمی‌شود.

وی تاکید کرد: باید پرسید؛ آنهایی که به بهانه اختلاف مذهبی، جنگ و درگیری ایجاد می‌کنند، نمی دانند که اسلام توصیه کرده است که مومنان در میان خود باید به مانند یک تن واحد باشند و آیا به راستی امروز امت اسلامی چنین وضعی دارند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با یادآوری اظهارنظر مشاور اسبق امنیت ملی ایالات‌متحده اشاره کرد و ادامه داد: متاسفانه آقای کیسینجر گفته بود؛ در حال و حاضر نفت ارزشمندتر آن است که در دست اعراب و مسلمانان باشد، که این سخن، نشان از نگاه ذلالت‌بار به اعراب و مسلمانان است اما برخی از اعراب با چشم‌پوشی از این واقعیت به دنبال همراهی با غرب هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اعراب فراموش کرده‌اند؛ که نگاه غربی‌ها به مسلمانان و اعراب نگاه ذلیلانه و غیرانسانی است، گفت: اعراب باید به جای اتکاء به آن‌ها به خود متکی باشند و در مسیر خود اتکایی و ساخت از درون حرکت کنند؛ نه آنکه دل به دشمنی ببندند که از آن‌ها منزجر است و در ظاهر نقاب دوستی می زند.

لاریجانی با تاکید ضرورت بر شناخت و رجوع به قرآن گفت: راه عبور از این وضع جبران غفلت از قرآن و مفاهیم قرآن است، آیا مسلمانان فراموش کرده اند که باید با وحدت و اتحاد از مشکلات عبور کرد و به تعالی و پیشرفت رسید؟

وی تأکید کرد: ما یک کتاب، یک پیامبر و یک قبله داریم؛ پس این اختلاف ها برای چیست؟ ما امروز گرفتار فتنه بزرگی هستیم در حالی که پیامبر(ص) در چنین شرایطی مسلمانان را به قرآن رجوع می‌دهد، اما متاسفانه قرآن کریم بیشتر در گورستان‌ها و مجالس ختم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه با نوعی تندروی جنون آمیز و دیوانگی و سرمستی در منطقه مواجهیم که در مسیر خاص دشمنان اسلام حرکت می‌کند و جز با وحدت کلمه و توجه به مفاهیم قرآن و اسلام ناب نمی‌توان از آن عبور کرد، گفت: کشورهای اسلامی زمانی از عقب افتادگی رهایی می‌یابند که به قرآن رجوع کنند.

وی با بیان اینکه باید از این تاریخ پرفراز و نشیب در کشورهای اسلامی منطقه درس گرفت، افزود: اینکه می‌گویند، اگر اسلام سیاسی نبود، مشکلات موجود در منطقه نیز نبود، یک دروغ بزرگ است چراکه مهد اسلام سیاسی در جمهوری اسلامی است.

دکتر لاریجانی با بیان اینکه در قانون اساسی، ایران احکام متعددی با تاکید بر وحدت آمده است، ابراز امیدواری کرد: آینده کشورهای اسلامی به سوی وحدت سوق پیدا کند تا شاهد سرکوب کردن جریانات تروریستی و تکفیری باشیم.

وی همچنین خطاب به فعالان قرآنی بیان کرد: این نهایت تیزهوشی است که انسان عمر خود را صرف بهترین کارها یعنی قرآن اندوزی کند چراکه باطن قرآن معرفت و دانش است و کسی که قرآن می آموزد به مفاهیم دیگر بی‌نیاز می‌شود و باید ما در تمام شئون اجتماعی به قرآن رجوع کنیم .

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قرآن کلید سعادت در سختی‌ها است، گفت:‌ قرآن فصل الخطاب و سخن ناطق است که در آن مزاحی وجود ندارد.

خبرنگار و منتشرکننده: راضیه فراهانی

کد خبر: 759866

وب گردی

وب گردی