کانگ سون نام : ارتش ایران به ارتشی قدرتمند در منطقه تبدیل شده است

معاون وزیر نیروهای مسلح کره شمالی از ارتش ایران و نیروهای مسلح کشورمان به عنوان ارتشی قدرتمند در منطقه و مجهز به سلاح های مدرن یاد کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از پکن ، سپهبد «کانگ سون نام» در مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران که با حضور شماری از مقامات بلندپایه و افسران ارشد نظامی کره شمالی همچنین وابستگان نظامی دیگر کشورهای مستقر در کره شمالی که در محل سفارت کشورمان در پیونگ یانگ برگزار شد ، افزود: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برای حفظ حاکمیت ملی و جلوگیری از تجاوزات خارجی و تامین صلح و امنیت در منطقه ، وظیفه خود را به نحو احسن انجام داده اند.
وی گفت: ما امروز شاهد هستیم که نیروهای مسلح و مردم ایران با مقاومتی مثال زدنی تحریم های ناعادلانه آمریکا و متحدانش را در هم شکستند و ضمن حفظ و تقویت توانمندی دفاعی و ثبات اقتصادی به موفقیت های بی شماری در عرصه بین المللی دست یافته اند.
سپهبد کانگ سون نام ضمن آرزوی موفقیت برای ملت و دولت و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ، ابراز امیدواری کرد: در آینده ، روابط دوستانه میان ارتش های دو کشور ارتقا یابد.
وی روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری دموکراتیک خلق کره را روابطی دوستانه با ارزش و دیرینه بیان کرد و گفت: خوشبختانه باوجود تحولات گسترده جهانی این روابط همچنان حفظ شده و امروز دو کشور در صف مقدم مبارزه با امپریالیسم جهانی قرار دارند.
معاون وزیر نیروهای مسلح کره شمالی گفت: امروز کشور جمهوری دموکراتیک خلق کره بعد از برگزاری هفتمین کنگره سراسری حزب کارگران ، روند توسعه و پیشرفت را آغاز کرده و با اتکا به خود و تحت هدایت های رهبر مقتدر کره شمالی به پیشرفت ها و دستاوردهای زیادی در عرصه های مختلف اقتصادی ، صنعتی و نظامی دست یافته است.
سپهبد کانگ سون نام افزود: اگرچه امپریالیسم آمریکا و متحدانش قصد دارند با مخشوش کردن افکار عمومی ، موفقیت های اخیر کره را ، دلیل جنگ طلبی ما معرفی کنند اما دستیابی به قدرت نظامی برای تضمین امنیت کشور ما است و کره شمالی ، هیچگاه قصد تعرض و تهدید کشورهای منطقه را ندارد.
وی با تاکید بر اتحاد و شکست ناپذیری کشورش گفت: هیچ فشار نظامی و یا تحریم های بین المللی نمی تواند جلوی پیشرفت و توسعه کشور ما را بگیرد.
وابسته نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران در کره شمالی نیز گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران از ابتدای روزهای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در همه صحنه‌های مهم، پیوند خود را با ملت و ارزش‌های بزرگ اسلامی به خوبی نشان داده است.
سرهنگ «بهرام قنبری» با اشاره به توانمندی های نیروهای مسلح کشورمان افزود: این پیشرفت ها نه تنها تهدیدی برای کشورهای همسایه نیست بلکه همواره در جهت حفظ صلح و ثبات و دارای پیام صلح و دوستی برای کشورهای منطقه بوده است.
وابسته نظامی کشورمان در کره شمالی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران ضمن حفظ منافع ملی خود، با تمامی کشورهای همسایه روابط نزدیک و دوستانه ‌ای داشته و با هر نوع تجاوز و مداخله کشورهای فرا منطقه ‌ای در امور داخلی کشورهای دیگر به شدت مخالف است.
یادآوری می شود در این مراسم معاونان نیروی هوایی و دریایی و 20 نفر از افسران عالی رتبه ارتش کره شمالی و 10 نفر از مقامات عالی رتبه وزارت خارجه این کشور حضور داشتند.
در حاشیه این مراسم نمایشگاه عکسی از آخرین دستاوردها و توانمندی های دفاعی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برگزار شد که مورد توجه مقامات دعوت شده قرار گرفت.

خبرنگار: شایان دنیادیده/ منتشرکننده:

آرش محمدی

کد خبر: 759883

وب گردی

وب گردی