گفتگوی فواد معصوم و وزیرخارجه آلمان درباره توسعه همکاری‌های اقتصادی

رئیس جمهور عراق در دیدار با زیگمار گابریل بر گسترش همکاری‌های دوجانبه در عرصه صنعتی، کشاورزی و پزشکی تاکید کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از سومریه نیوز، فواد معصوم، رئیس جمهور عراق عصر روز گذشته (چهارشنبه) در دفترش در بغداد با زیگمار گابریل، وزیر خارجه آلمان دیدار کرد.

دفتر ریاست جمهوری عراق در بیانیه ای در این باره اعلام کرد: در دیدار فواد معصوم با وزیر خارجه آلمان و هیئت همراهش درباره روابط دوجانبه و گسترش همکاری ها در عرصه های صنعتی، پزشکی و کشاورزی بحث و تبادل نظر شد.

فواد معصوم در این دیدار بر تصمیم عراقی ها بر بازسازی مناطق آسیب دیده از اشغال تروریست ها و فراهم سازی شرایط بازگشت آوارگان به خانه هایشان و تامین یک زندگی شرافتمندانه برای آنان تاکید کرد.

بر اساس این بیانیه، رئیس جمهور عراق ضمن تشکر از آلمان برای حمایت از عراق در نبرد با تروریست های داعش و سرمایه گذاری در این کشور، از برلین خواست برای بازگرداندن قدرت صنعتی، کشاورزی و پزشکی به این کشور همکاری کند.

وی تاکید کرد: عراق با توجه به تاریخ مشترک دو کشور، برقراری روابط دوستانه و استوار با آلمان را خواستار شد.

رئیس جمهور عراق درخصوص اراده عراق برای بهبود قدرت اقتصادی خود و تقویت نقش خود در برقراری صلح و ثبات در منطقه ابراز اطمینان کرد.

وی بر تمایل عراق نسبت به برقراری روابط دوستانه با تمامی کشورهای جهان بر اساس احترام متقابل و همکاری سازنده برای مقابله با تهدیدات تروریستی تاکید کرد.

وزیر خارجه آلمان نیز پیروزی های عراق در نبرد با تروریسم را ستود و گفت: آلمان به دنبال افزایش حمایت خود از عراق در تمامی عرصه ها به ویژه عرصه اقتصادی و بازسازی و آبادانی این کشور است.

وزیر خارجه آلمان با هیئت همراهش روز گذشته (چهارشنبه) وارد بغداد، پایتخت عراق شد و با سلیم جبوری، رئیس پارلمان عراق و فواد معصوم، رئیس جمهور عراق دیدار و گفتگو کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

306

کد خبر: 759898

وب گردی

وب گردی