افسر سابق سیا: اظهارات کاخ سفید در خصوص استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی اشتباه است

یک افسر سابق سیا اعلام کرد اتهامات کاخ سفید علیه دولت بشار اسد در خصوص استفاده از سلاح شیمیایی نادرست است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از راشاتودی، فیلیپ گرالدی، افسر سابق آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) اعلام کرد استفاده داعش از گاز سمی خردل در عراق نشان می دهد بمباران منطقه خان شیخون با سلاح های شیمیایی، کار این گروه تروریستی بوده است.

این افسر سابق سیا در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک تصریح کرد: اظهارات کاخ سفید مبنی بر اینکه دولت سوریه از سلاح های شیمیایی استفاده کرده، نادرست است.

وی در ادامه اعلام کرد: حمله با سلاح های شیمیایی به منطقه خان شیخون در استان ادلب سوریه یادآور حملاتی است که گروه های مسلح تروریستی قبلا انجام داده بودند.

طبق اعلام رسانه های آمریکایی، عناصر گروه تروریستی داعش در حمله به یک یگان نظامی در عراق که در آن مستشاران آمریکایی و استرالیایی مستقر بودند، از گاز خردل استفاده کردند.

طبق اعلام شبکه آمریکایی "سی ان بی سی" این حمله روز دوشنبه 4 آوریل رخ داد که بر اثر آن 25 شهروند عراقی نیازمند کمک های پزشکی شدند؛ اما به هیچ کدام از مستشاران آمریکایی و یا استرالیایی آسیبی نرسید.

این اقدام تنها دو هفته پس از حمله با گازهای شیمیایی به شهر خان شیخون انجام شد که ده ها کشته و زخمی برجای گذاشت. همچنین این اقدام در زمانی انجام شد که کشورهای غربی دمشق را متهم به دست داشتن در حمله شیمیایی خان شیخون کرده بودند. سوریه با تکذیب دست داشتن در این حمله اعلام کرده در سال 2013 تمامی زرادخانه های شیمیایی خود را تحویل داده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

306

کد خبر: 759916

وب گردی

وب گردی