وزیران کار، اقتصاد و بهداشت در جلسه علنی مجلس حضور می یابند

مجلس شورای اسلامی در هفته نخست اردیبهشت ماه میزبان علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی و سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز، نمایندگان مجلس شورای اسلامی هفته آینده در روزهای سوم و چهارم اردیبهشت ماه جلسه علنی دارند.
بررسی سوال محسن بیگلری نماینده سقز و بانه از وزیر امور اقتصادی و دارایی و سوال محمد دهقانی نماینده چناران طرقبه و شاندیز از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دستور کار جلسه علنی هفته آینده مجلس قرار گرفته است.
همچنین قرار است وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همسو با نامگذاری سال 96 به « اقتصاد مقاومتی،تولید - اشتغال» در مورد آخرین وضعیت اشتغال و بازار کار کشور گزارشی به نمایندگان مجلس شورای اسلامی ارایه کند.

**بررسی دو درخواست تحقیق و تفحص
نمایندگان مجلس شورای اسلامی بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی درباره تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد مناطق آزاد تجاری و صنعتی و ویژه اقتصادی کشور و میزان انطباق آن با اهداف پیش بینی شده برای این مناطق در پنج سال اخیر را در دستور کار دارند.
همچنین قرار است گزارش کمیسیون انرژی در مورد تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری پالایشگاه کرمانشاه به بخش خصوصی نیز هفته آینده در جلسه علنی مجلس بررسی شود.

**ادامه رسیدگی به برخی طرح ها و لوایح
ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون کشاورزِی، آب و منابع طبیعی در مورد لایحه حفاظت، احیا و مدیریت تالاب های کشور و گزارش کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مورد طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداردان اعاده شده از شورای نگهبان در دستور کار هفته آینده مجلس قرار دارد.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای تامین نظر شورای نگهبان، هفته آینده طرح تقویت و توسعه نظام استاندارد، لایحه موافقتنامه همکاری های اقتصادی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری لهستان، لایحه موافقتنامه تشویق و حمایت از سرمایه گذاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری سنگاپور و لایحه اصلاحات پیوست کنوانسیونت بین المللی ایمنی جان اشخاص در دریال مورخ 1974 (1353) و آیین نامه بین المللی امنیت کشتی ها و تسهیلات بندی (آی.اس.پی.اس) را اصلاح می کنند.
بررسی گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد لایحه معاهده معاضرت دو جانبه در امور کیفری بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری کره و نیز لایحه معاهده استرداد مجرمین بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری کره در دستور کار جلسات علنی مجلس قرار دارد.
همچنین گزارش کمیسیون انرژی در مورد طرح یک فوریتی اصلاح ماده 1 قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت در دستور کار نمایندگان مجلس است.

خبرنگار:علی درخشان

کد خبر: 759918

وب گردی

وب گردی