تشکیل جلسه شورای نگهبان در قم/ احتمال اعلام اسامی نامزدهای ریاست جمهوری

 سخنگوی شورای نگهبان از ادامه بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوی و تشکیل جلسه این شورا در شهر قم خبر داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، عباسعلی کدخدایی روز پنج شنبه در کانال تلگرامی خود نوشت: امروز نیز جلسه شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت داوطلبین انتخابات ریاست جمهوری تشکیل خواهد شد؛ چنانچه به نتیجه برسیم اسامی افراد واجد صلاحیت اعلام خواهد شد، در غیر این صورت از فرصت پنج روز دوم به استناد تبصره ماده 57 قانون انتخابات ریاست جمهوری استفاده می شود.
کدخدایی همچنین در پیامی دیگر اظهار کرد: امروز جلسه شورای نگهبان در قم تشکیل می شود؛ تشکیل جلسات این شورای و یا جلسات فقها به دلیل حضور اغلب آنها در این شهر، امری رایج است؛ علاوه اینکه همزمانی تشکیل برخی کمیسیون های مجلس خبرگان مانع حضور فقهای معظم عضو این کمیسیون ها در جلسه تهران می شد.
بنا به این گزارش، بر اساس قانون انتخابات ریاست جمهوری، مهلت رسیدگی به صلاحیت داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری امروز به پایان می رسد اما در صورت نیاز، شورای نگهبان می تواند این زمان را پنج روز دیگر یعنی تا پنجم اردیبهشت ماه تمدید کند.
در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری 1636 نفر به عنوان داوطلب در ستاد انتخابات وزارت کشور ثبت نام کردند که 35 نفر آنان افرادی شناخته شده و دارای سوابق اجرایی یا سیاسی هستند.
اسامی نامزدهای احراز صلاحیت شده توسط شورای نگهبان ششم تا هفتم اردیبهشت ماه از سوی وزارت کشور منتشر می شود.
تبلیغات انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری نیز از هشتم اردیبهشت ماه آغاز و به مدت 20 روز ادامه خواهد داشت و در نهایت در 28 اردیبهشت ماه ممنوعیت تبلیغاتی وجود دارد.
29 اردیبهشت ماه انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در سراسر کشور برگزار می شود.
همچنین در این روز قرار است نخستین میان دوره ای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در چهار حوزه انتخابیه فاقد نماینده برگزار شود.

خبرنگار:علی درخشان

کد خبر: 759929

وب گردی

وب گردی