افتتاح بیمارستان ۶۰۰ تختخوابی بوعلی سینا و ورزشگاه ۵۰ هزار نفری پارس/ حضور دکتر روحانی در مراسم بزرگداشت روز سعدی

استاندار فارس با اعلام جزییات سفر رییس‌جمهور به این استان گفت: دکتر حسن روحانی در دومین سفرش به شیراز در مراسم بزرگداشت سعدی شرکت می‌کند و همچنین تعدادی از پروژه‌های استان فارس با حضور ایشان افتتاح و کلنگ‌زنی خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، سیدمحمدعلی افشانی با اشاره به آمادگی مردم و مسئولان استان فارس در میزبانی از رییس‌جمهور و هیات همراه شامل جمعی از معاونان رییس‌جمهور و وزرا گفت: هوا و طبیعت شهر شیراز در این ایام از سال بسیار مطلوب است و به همین دلیل در شامگاه ۳۱ فروردین مراسم نکوداشت شیخ اجل، سعدی شیرازی در مرکز استان فارس و با حضور اندیشمندان و سعدی‌پژوهان و با سخنرانی دکتر روحانی برگزار خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به دیگر برنامه‌های رییس‌جمهور در آخرین روز فروردین ماه در استان فارس گفت: بخش اصلی سفر دکتر روحانی افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های عمرانی و اقتصادی است و در این سفر ۴۱۱ پروژه با سرمایه‌گذاری ۱۵۴۷ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

استاندار فارس ادامه داد: در این سفر دکتر روحانی بیمارستان خیریه ۶۰۰ تختخوابی بوعلی سینا را به شکل حضوری افتتاح و باقی پروژه‌ها را از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح خواهد کرد. اعتبار هزینه شده برای این بیمارستان که به لحاظ ساخت بیمارستانی و تجهیزات، در کشور کم نظیر خواهد بود، ۶۰۰ میلیارد تومان است.

وی با اشاره به این که بیمارستان خیریه ۶۰۰ تختخوابی بوعلی سینا شامل یک مجموعه دانشگاهی است که ساخت این دانشگاه آغاز شده و همچنین یک بیمارستان سرطانی نیز در این مجموعه آغاز شده به در مرحله تکمیل اسکلت قرار دارد و به این ترتیب بیمارستان خیریه ۶۰۰ تختخوابی بوعلی سینا در زمینی معادل ۱۰۰ هکتار اجرا می‌شود که به عنوان مهم‌ترین پروژه دانشگاهی و درمانی در کشور خواهد بود.

مهندس افشانی ورزشگاه ۵۰ هزار نفری پارس شیراز را از دیگر پروژه‌هایی عنوان کرد که توسط رییس‌جمهور افتتاح خواهد شد و افزود: این ورزشگاه مدرن که هم اکنون ۵۰ هزار صندلی در سکوهای آن نصب شده است، یکی از زیباترین ورزشگاه‌های کشور خواهد شد.

استاندار فارس با اشاره به اعتبار۸۰ میلیارد تومانی این پروژه گفت: کلنگ این ورزشگاه در سال ۱۳۷۶ به زمین زده شده بود و تا سال ۱۳۹۴ تنها ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشت. اما با تدبیر دولت در اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام و تامین اعتبار ۵۸ میلیارد تومانی در سال گذشته توسط دولت، این ورزشگاه به سرعت تکمیل شد.

به گفته وی، این ورزشگاه در یکی از نقاط محروم شهر شیراز قرار دارد و افتتاح آن می‌تواند باعث رضایت جوانان و اهالی ورزش‌دوست این منطقه و استان فارس شود.

سیدمحمدعلی افشانی با اشاره به سیاست دولت یازدهم در اولویت قراردادن تکمیل پروژه‌های نیمه تمام گفت: دکتر روحانی و مجموعه دولت در سه سال و نیم گذشته تلاش کردند تا عملکرد خود را منطبق با اصول علمی، اقتصادی و عقلانی پیش ببرند و با پرهیز از کلنگ‌زنی‌های نمایشی و تمرکز بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام باعث شد تا از استهلاک سرمایه‌های کشور جلوگیری شود.

او در ادامه با اشاره به دیگر پروژه‌هایی که امروز با حضور رییس‌جمهور افتتاح خواهد شد گفت: سد مخزنی «چشمه عاشق» نی‌ریز که سدی بتونی با ارتفاع ۶۰ متر، حجم مخزن ۶۹ میلیون متر مکعب و طول تاج ۳۶۰ متر در منطقه کویری قرار دارد از دیگر پروژه های آماده افتتاح است که برای ساخت آن که از مهم‌ترین نیازهای منطقه بود، ۸۰ میلیارد تومان اعتبار صرف شده است.

افشانی با اشاره به اینکه سه کیلومتر از مترو شیراز حدفاصل میدان نمازی تا زند با ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار در سفر ریاست جمهوری به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: همچنین تست سرد ۹ کیلومتر باقی مانده از چهار راه زند تا میدان الله نیز به صورت همزمان انجام خواهد شد و امیدواریم در هفته دولت این مسیر نیز افتتاح شود.

استاندار فارس با بیان اینکه آبیاری نوین در سطح سه هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان با ۲۲.۵ میلیارد تومان اعتبار از دیگر پروژه‌هایی است که توسط رییس‌جمهوری افتتاح می‌شود، گفت: برای مبارزه با خشکسالی مهمترین کاری که انجام شده استفاده از آبیاری نوین است تا هم کاهش میزان مصرف آب را داشته باشیم و هم بهره‌وری بالاتری به دست آید.

به گفته وی، در شورای عالی آب کشور مصوب شده است که سالانه اعتبار لازم برای اجرای آبیاری نوین در سطح ۷۰ هزار هکتار به استان تخصیص داده شود شود، که این یکی از مهمترین مصوبات برای استان فارس بوده است.

افشانی همچنین از افتتاح ۳۵ کیلومتر راه اصلی سروستان – خرامه، ۱۵ کیلومتر باند دوم شیراز- فیروزآباد و چهار کیلومتر از کمربندی فسا مجموعا معادل ۵۴ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه با ۱۰۵ میلیارد تومان اعتبار در سفر امروز ریاست محترم جمهوری به استان فارس خبر داد و افزود: آبرسانی به ۷۱ روستا با ۱۸ میلیارد تومان اعتبار، افتتاح ۲۱ طرح کشاورزی با ۶۳ میلیارد تومان اعتبار و افتتاح ۶ طرح در شهرک‌های صنعتی با ۱۷.۴ میلیارد تومان اعتبار از دیگر طرح سفر دکتر روحانی به استان فارس است.

وی با بیان این که امروز و با حضور دکتر روحانی در استان فارس، ۲۵ باب فضای آموزشی با ۱۳و نیم میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری خواهد رسید، گفت: همچنین مرکز نگهداری و درمان معتادان شیراز با زیربنای سه هزار و ۲۰۰ متر مربع و با ۶.۴ میلیارد تومان اعتبار و ۳۳ طرح متعلق به صنعت و معدن با ۱۲۵ میلیارد تومان از جمله کارخانه تولید سرامیک در آباده در سفر دکتر روحانی به استان فارس افتتاح می‌شود.

استاندار فارس همچنین از افتتاح مرکز سنجش مهارت شیراز با ۳.۵ میلیارد تومان، ۱۰ باب کتابخانه عمومی در شیراز با زیربنای یک هزار و ۶۵ متر مربع و با سه میلیارد تومان، ۱۲ پروژه در حوزه صنایع الکترونیک با ۷۸ میلیارد تومان و ۲۲۰ پروژه بهداشت و درمان با ۱۹۷ میلیارد تومان در این استان هم زمان با سفر ریاست محترم جمهوری خبر داد.

سیدمحمدعلی افشانی در ادامه با اشاره به پروژه‌هایی که امروز و همزمان با سفر رئیس جمهوری به استان فارس، کلنگ‌زنی خواهد شد گفت: قرار است امروز پروژه‌های مهمی توسط دکتر روحانی کلنگ‌زنی شود که از آن جمله می‌توان به پروژه شهر سلامت در زمینی به مساحت ۸۰۰ هکتار شامل مجموعه‌های درمانی، رفاهی، گردشگری و اقامتی با اعتبار ۷.۸ میلیارد دلار است توسط بخش خصوصی اشاره کرد که رقم بسیار بزرگی است.

وی ادامه داد: عملیات اجرای طرح توسعه فولاد پاسارگاد نیز که پارسال ۲۸۶ میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای آن مصوب شد در این سفر آغاز خواهد شد. کل اعتبار طرح توسعه فولاد پاسارگاد یک هزار و ۲۵۶ میلیارد تومان است که ۲۹۰ میلیون دلار آن ارزی و مابقی از منابع ریالی است.

استاندار فارس در پایان تاکید کرد: گازرسانی به سه شهر و ۲۶۰ روستای استان، ۳۱ کیلومتر از بزرگراه شیراز – اهواز حد فاصل پل فهلیان تا کوپن و ۳۶ پروژه بهداشتی و درمانی با ۵۱ میلیارد تومان اعتبار، از دیگر پروژه هایی است که عملیات اجرایی آنها در سفر رئیس جمهوری به فارس آغاز خواهد شد.

خبرنگار:علی درخشان

کد خبر: 759930

وب گردی

وب گردی