موگرینی: انگلیس بیش از اتحادیه اروپا از برکسیت متضرر خواهد شد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت تصمیم خروج انگلیس، برای این کشور بیش از اتحادیه اروپا زیان‌بار خواهد بود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از رویترز، فدریکا موگرینی – مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا – گفت انگلیس در مقایسه با اتحادیه اروپا، از تصمیم برای خروج از این اتحادیه بیشتر متضرر خواهد شد.

ترزا می – نخست وزیر انگلیس – در ماه گذشته میلادی به طور رسمی روند جدایی این کشور از اتحادیه اروپا را آغاز و اعلام کرد در این مسیر راه بازگشتی وجود نخواهد داشت.

اکنون انگلیس برای مذاکرات درباره مفاد جدایی از این اتحادیه 2 سال فرصت دارد.

فدریکا موگرینی در سفر خود به پکن گفت مذاکرات برکسیت دشوار خواهند بود.

وی در دانشگاه چینهوا گفت: "آن‌ها (انگلیس) باید عضویت خود در یک جامعه را ترک کنند. ما نیز یک کشور مهم را از دست خواهیم داد."

موگرینی افزود: "اجازه بدهید به شما بگویم از نظر من تمامی کشورهای عضو اتحادیه اهمیت یکسانی دارند زیرا هر کشور می‌تواند در قبال سیاست‌های خاص، بیش از دیگران مفید واقع شود. اما من فکر می‌کنم دوستان انگلیسی ما بیش از ما متضرر خواهند شد."

اتحادیه اروپا روز چهارشنبه اعلام کرد مذاکرات برکسیت، پس از برگزاری انتخابات زودهنگام انگلیس، در ماه ژوئن آغاز خواهد شد. پارلمان انگلیس نیز درخواست ترزا می برای برگزاری این انتخابات زود هنگام را تایید کرده است.

وی افزود: "حتی پس از خروج انگلیس، اتحادیه اروپا به عنوان نخستین بازار و دومین اقتصاد قدرتمند جهان باقی خواهد ماند. من در ماه‌های اخیر از شرکای اقتصادی شنیده‌ام نیاز به اتحادیه اروپا وجود دارد. این پیامی است که از چین نیز دریافت کرده ام: اتحادیه اروپا شریکی ضروری در جهان امروز است."

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

306

کد خبر: 759937

وب گردی

وب گردی