روسیه: ماموریت ناتو در افغانستان ناکام بوده است

سفیر روسیه در کابل گفت: ماموریت نیروهای ناتو در افغانستان را ناکام دانست.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ سفیر روسیه در کابل گفت: ماموریت نیروهای ناتو در افغانستان را ناکام دانست.

«الکساندر مانتیتسکی» در یک نشست خبری در کابل گفت: مبارزه با تروریسم و موادمخدر از اولویت های ماموریت ناتو در افغغانستان بود اما کشورهای عضو ناتو در این دو عرصه ناکام مانده اند.

وی تصریح کرد: افغانستان همچنان از این دو مشکل بزرگ به شدت متاثر است و روسیه امیدوار است نیروهای ناتو ماموریت خود را در آینده به خوبی انجام دهند.

سفیر روسیه در کابل بار دیگر اتهام همکاری این کشور را با گروه طالبان بی اساس خواند و افزود: روسیه از دولت قانونی افغانستان و روند آشتی ملی با مدیریت کابل حمایت می کند.

وی گروه طالبان را یک گروه سیاسی دانست و گفت: باید برای رفع تنش های موجود در افغانستان با این گروه مذاکره صورت گیرد.

مانتیتسکی ، مذاکرات صلح را تنها گزینه حل مشکلات افغانستان دانست و افزود: روسیه حاضر است به عنوان میانجی عمل و زمینه مذاکرات صلح میان طالبان و دولت افغانستان را فراهم کند.

سفیر روسیه با حمایت از صلح «بین الافغانی» گفت: روسیه از روند صلحی حمایت می کند که گروه طالبان قانون اساسی افغانستان را به رسمیت بشناسد و با دیگر گروه های تروریستی از جمله القاعده روابط خود را قطع کند.

وی ضمن ابراز نگرانی از پیوستن جنبش اسلامی ازبکستان به گروه تروریستی داعش در افغانستان گفت: این مساله یک تهدید بزرگ است و داعش تلاش می کند از طریق شمال افغانستان به آسیای میانه نفوذ کند.

مانتیتسکی با بیان اینکه کشورش در زمینه های مبارزه با موادمخدر و تروریسم با دولت افغانستان همکاری می کند ، افزود: آمریکا نمی خواهد روسیه در روند مبارزه با داعش در افغانستان سهم داشته باشد.

سفیر روسیه تصریح کرد: مسکو آماده است همکاری های خود را با افغانستان در عرصه های امنیتی و نظامی توسعه دهد.

خبرنگار: شایان دنیادیده/ منتشرکننده:

کد خبر: 759938

وب گردی

وب گردی