سوم اردیبشت مجسمه شیرسنگی قوم بختیاری اهدایی به خانواده آتش نشانان  در میدان حسن آبادنصب می شود

شهردار منطقه 11 تهران از نصب مجسمه " برد شیر " اهدایی قوم بختیاری به خانواده شهدای آتش نشان شهر تهران؛ در میدان حسن آباد مقابل نخستین ایستگاه آتش نشانی شهر تهران در هفته آینده خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز نصراله آبادیان ضمن اعلام این خبر به پیشینه فرهنگی مجسمه " برد شیر " یا همان شیر سنگی در بین قوم بختیاری اشاره کرد و گفت: این "بردشیر" نمایه ای انتزاعی از شیر و نماد شجاعت، مردانگی، جوانمردی، فداکاری و از خودگذشتگی در فرهنگ بختیاری است و برجسته ترین نماد هویتی بختیاری هاست که بار تاریخ پر عظمت این قوم را بر دوش می کشد .

شهردار منطقه 11 افزود: شیر سنگی هفته آینده طی مراسمی با حضور خانواده شهدای آتش نشان و جمعی از مسئولان در میدان حسن آباد مقابل نخستین ایستگاه آتش نشانی شهر تهران در کنار مجسمه آتش نشان ها نصب خواهد شد.

وی گفت: هم اکنون مجسمه برد شیر در ایستگاه آتش نشانی حسن آباد است و اداره زیبا سازی منطقه در حال ساخت سکویی برای مجسمه است.

بر اساس این گزارش سنگ خام این مجسمه از معادن زاگرس بختیاری (نزدیک مسجدسلیمان) استخراج و در شهرکرد توسط هنرمند "علی نوذری" یکی از تندیس سازان بختیاری ساخته و پرداخته شده است. ارتفاع این تندیس شیرانه ۱/۰۵ ، طول آن ۱/۹۰ متر، عرض گُرده شیر50 سانتیمتر و وزن آن حدود 3 تن است.

این اقدام با همکاری مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران، انجمن فرهنگی بختیاری های مقیم تهران و شهرداری منطقه 11 انجام و روز یکشنبه سوم اردیبهشت مجسمه شیر سنگی در میدان حسن آباد نصب خواهد شد.

منتشر کننده : زهره حاجیان

700700

کد خبر: 759940

وب گردی

وب گردی