سند توسعه روستایی کشور تدوین می‌شود

معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور گفت: سند توسعه روستایی کشور با همکاری مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و با کمک دانشگاهیان تدوین می‌شود.

‌به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، سعیدرضا جندقیان در همایش بررسی راهکارهای مدیریت توسعه کارآفرینی روستایی در ایران که در دانشگاه حکیم سبزواری برگزار شد، اظهار کرد: در دولت تدبیر و امید برای رفع مشکل نظام بودجه و برنامه‌ریزی کشور در بخش‌های مختلف به‌ویژه اصلاح قوانین مناطق روستایی، جلسات فراوانی با حضور مسئولان و شرکت در کمیسیون‌های مختلف مجلس شورای اسلامی و دولت برگزار شد.

وی ادامه داد: استعدادهای موجود در روستاها ظرفیت ثروتمند کردن یک استان و منطقه را دارند که با نهادسازی دهیاری‌ها و تغییر رویکرد با استفاده از نگاه دانشگاهی زمینه برای توسعه روستایی فراهم می‌‎شود.

جندقیان افزود: در دولت یازدهم 73 هزار میلیارد ریال به دهیاری‌های کشور کمک شد و این افزایش اعتبار به دهیاری‌های کشور در حالی است که از سال 1382 تا ابتدای سال 1393 در مجموع 103 هزار میلیارد ریال به این بخش اختصاص یافته بود.

همزمان با برگزاری همایش ملی کارآفرینی ، نمایشگاه توانمندی‌های کارآفرینان روستایی شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در قالب 18 غرفه نیز در دانشگاه حکیم سبزواری گشایش یافت.

دریافت کننده و انتشار:زهره حاجیان

700700

کد خبر: 759951

وب گردی

وب گردی