خرید تضمینی تولید نیروگاه‌های برق‌آبی، خورشیدی و بادی

معاون برق و انرژی وزیر نیرو با اشاره به حمایت دولت تدبیر و امید از تولید انرژی‌های نو از خرید تضمینی تولید نیروگاه‌های برق آبی و دیگر انرژی‌های تجدیدپذیر خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، هوشنگ فلاحتیان، در نشست تخصصی سرمایه‌گذاری حوزه انرژی در استان سمنان که با حضور معاون وزیر، معاونین شرکت توانیر ، استاندار، معاونین استاندار، مدیران دستگاه‌های اجرایی استان سمنان و برخی مدیران ارشد صنعت برق کشور و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برگزار شد اظهار کرد: ظرفیت‌های بالایی در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور وجود دارد.

وی با اشاره به ایجاد تسهیلات لازم از سوی وزارت نیرو در بخش انرژی‌های نو و احداث نیروگاه‌های بادی و خورشیدی گفت: وزارت نیرو جهت تشویق و ترغیب بخش خصوصی در ساخت مولدهای مقیاس کوچک و نیروگاه‌های برق آبی و دیگر انرژی‌های تجدید پذیر، تولید برق آنان را به صورت تضمینی خریداری می‌کند.

معاون برق و انرژی وزیر نیرو با اشاره به قابلیت‌های استان سمنان در سرمایه‌گذاری حوزه انرژی اظهار کرد: استان سمنان در کنار جاذبه‌های آن به علت نزدیکی به پایتخت، امکان سرمایه گذاری و برنامه‌ریزی به منظور توسعه زیرساخت‌های انرژی را برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی فراهم آورده است.

فلاحتیان، حمایت مسئولین استانی را در سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، مطلوب و ارزشمند دانست و افزود: برگزاری این نشست‌های تخصصی و توجه به سرمایه‌گذاران در این حوزه، بستر لازم را برای حضور سرمایه‌داران در استان فراهم می‌آورد.

محمدرضا خباز استاندار سمنان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در نامگذاری سال ۱۳۹۶ بنام اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال گفت: مجموعه مسئولین و مدیران استانی، آمادگی خود را برای هرگونه همکاری سرمایه گذاران در استان سمنان اعلام می کنند.

استاندار سمنان با اشاره به لزوم همدلی و هماهنگی مدیران دستگاه های اجرایی استان در راستای تحقق شعار سال افزود: حدود ۶۲ درصد آن تفاهم نامه‌های اولین نشست فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان که در اواخر سال ۹۴ با حضور تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران برگزار شد، عملیاتی شده است.

وی، راه برون رفت کشور از مشکلات اقتصادی را در توجه بیشتر به بخش خصوصی دانست و گفت: باید به سرمایه‌داری بخش خصوصی به چشم عزت و به سرمایه‌گذاران این عرصه به دید کرامت نگریسته شود.

همزمان با برگزاری کنفرانس شبکه‌های توزیع نیروی برق کشوردر سمنان موافقت‌نامه احداث 7 نیروگاه برق مقیاس کوچک با مجموع ظرفیت تولید بیش از 194 مگاوات با حضور معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی و استاندار سمنان امضاء شد.

از این تعداد نیروگاه دو نیروگاه توسط بخش خصوصی و با سرمایه‌گذاری بیش از 135 میلیارد ریال در شهرک صنعتی علی‌آباد شهرستان گرمسار احداث می‌شود که اختصاص به شرکت توزیع برق استان سمنان دارد. این نیروگاه‌ها به ترتیب دارای چهار و پنج مگاوات ظرفیت هستند و در قالب سیاست‌های وزارت نیرو در خصوص توسعه نیروگاه های مقیاس کوچک ایجاد می‌شود.

سیدمحمد موسوی زاده، مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان در مراسم امضای این دو توافق‌نامه، سیاست‌ها و برنامه‌های این شرکت را برای تولید برق از منابع تجدید پذیر و مقیاس کوچک را تشریح کرد.

همچنین اولین نشست مدیران عامل شرکت های توزیع برق استان‌های کشور در سال 96 در حاشیه بیست و دومین کنفرانس شبکه های توزیع نیروی برق در سالن میثاق دانشگاه سمنان برگزار شد.

در این نشست که دکتر "محمود رضا حقی‌فام" معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر و جمعی از مدیران عامل شرکت‌های توزیع نیروی برق کشور حضور داشتند، برنامه ها و فعالیت های شرکت های توزیع برق در سال 96 مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

بررسی دستورالعمل رفاهی انگیزشی کارکنان، پرداخت دیون توسط اوراق خزانه، بررسی وضعیت نیروی انسانی و نیز بودجه بندی شرکت های توزیع برق کشور، از محورهای مورد بحث مدیران عامل شرکت ها در این نشست بود.

بیست و دومین کنفرانس شبکه های توزیع نیروی برق کشور، به میزبانی شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان و به مدت دو روز در دانشگاه سمنان برگزار شد.

بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که حدود ۶۰ هزار مگاوات ظرفیت تولید انرژی خورشیدی، ۱۵ هزار مگاوات انرژی بادی و بیش از ۲۵۰۰ مگاوات انرژی "بیوزیست"در ایران وجود دارد.

دریافت کننده: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده:

کد خبر: 759968

وب گردی

وب گردی