افتتاح و آغاز عملیات اجرایی 400 طرح و پروژه استانی/ اشتغالزایی 10 هزار و 611 نفر با حضور رئیس جمهوری

‏400 طرح و پروژه ، در راستای سیاست ها و منویات مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی و با ‏هدف پیشرفت و توسعه استان فارس، روز پنجشنبه در مراسمی از طریق ویدئو کنفرانس و با حضور ‏حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهور، افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد.‏

به گزارشایسکانیوز ،دکتر روحانی در مراسم افتتاح همزمان پروژه‌های زیربنایی، اقتصادی و ورزشی استان فارس در فرمان افتتاح 10 باب کتابخانه عمومی در حوزه پروژه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان فارس پس از استماع گزارش وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: امروز فضای جدیدی در زندگی مردم ایجاد شده و مردم در عرصه فرهنگی، فضای پاک‌تری را احساس می‌کنند.

رییس‌ جمهور ادامه داد: افزایش تولید فیلم و استقبال مردم از سینماها و تئاتر، فعال شدن مساجد در بخش‌های قرآنی و فرهنگی، همین پیام را دارد که ما امروز شاهد یک فضای پرنشاط‌تر و آرام‌تر برای مردم فرهنگ‌دوست ایران هستیم.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه بشر نیازهای فراوان فرهنگی و اجتماعی دارد، گفت: گاهی خواندن یک صفحه کتاب و یا اشعار شاعرانی چون حافظ و سعدی به انسان نشاط می‌بخشد.

رییس‌ جمهور خاطر نشان کرد: بشر دارای استعدادهای بیکران و نیازهای بی شمار است و امروز حرکت خوبی را در عرصه فرهنگی کشور شاهد هستیم و امیدواریم این روند تداوم یابد.

دکتر روحانی همچنین در فرمان بهره‌برداری و افتتاح طرح‌های وزارت جهاد کشاورزی پس از گزارش وزیر جهاد کشاورزی در مورد طرح‌های این استان با تقدیر از تلاش‌ها و اقدامات مسئولان و فعالان بخش کشاورزی، اظهار داشت: طی ماه‌های گذشته شاهد افتتاح صدها طرح در زمینه آبیاری نوین در کشور بودیم که این یکی از طرح‌های مهم و حیاتی در کشور به شمار می‌رود.

رییس‌ جمهور افزود: با توجه به منابع آبی، نیاز مردم، گسترش جمعیت و نیازهای عمومی و صنعتی، اگر مسأله آب را مدیریت نکنیم با یکی از مشکلات بزرگ اجتماعی مواجه خواهیم شد که یکی از راه‌های جلوگیری از بروز این مشکل، بهره‌برداری صحیح از منابع موجود و استفاده از آبیاری نوین است.

دکتر روحانی اجرای طرح‌های آبیاری نوین و طرح‌های گلخانه‌ای را حائز اهمیت دانست و گفت: کشاورزی ما در چند سال گذشته در زمینه‌های مختلف افتخارآفرین بوده و کشور را به سمت خوداتکایی هدایت می‌کند.

رییس‌ جمهور همچنین پس از گزارش وزیر راه و شهرسازی به هنگام فرمان افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی در استان فارس نیز گفت: در چند سال گذشته اقدامات بسیار خوبی در زمینه توسعه حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی صورت گرفته است.

دکتر روحانی با اشاره به سفر روز گذشته خود به استان آذربایجان شرقی، برای بازدید از مناطق سیل‌زده و از جمله روستای چنار که بدون برنامه‌ریزی قبلی صورت گرفته بود، گفت: مسیر روستایی که دیروز از عجب‌شیر تا روستای چنار پیمودیم، جاده بسیار مناسبی داشت و من بسیار خوشحال شدم که برای ارتباط روستاها شاهد یک جاده آسفالته بسیار خوب در این منطقه بودم.

رییس‌ جمهور با بیان اینکه در بخش ریلی و توسعه راه‌آهن حرکت بسیار خوبی در کشور آغاز شده است، گفت: تا پایان فعالیت دولت یازدهم 5 استان به شبکه ریلی متصل می‌شوند و تلاش‌های بسیار خوبی هم در راستای نوسازی ناوگان هوایی صورت گرفته است.

دکتر روحانی هنگام صدور فرمان بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز گفت: در سال 95، شاهد رشد و توسعه در بخش صنعت و معدن کشور بودیم و این بدان معناست که تلاشگران در این بخش اقدامات مهم و خوبی را انجام داده‌اند.

رییس‌ جمهور افزود: کاری که در زمینه اکتشاف معادن در 3.5 سال گذشته صورت گرفته 2 برابر اقدامات انجام شده در سال‌های قبل از دولت یازدهم است و نشان می‌دهد کشور ما بیش از آنچه تاکنون اطلاعات داشتیم دارای سرمایه‌های بزرگی است که باید از آنها استفاده شود.

دکتر روحانی پس از گزارش وزیر ورزش و جوانان در فرمان بهره‌برداری از استادیوم ورزشی 50 هزار نفری پارس در شیراز، گفت: یکی از طرح‌هایی که در ابتدای دولت برای استان فارس مورد بررسی قرار گرفت و جلب توجه می‌کرد این ورزشگاه بود که عملیات اجرایی آن از سال 76 آغاز شده و برای بنده بسیار ناراحت‌کننده بود که مردم شیراز و استان فارس، سال ها در انتظار بهره‌برداری از این استادیوم بودند و امروز خوشحالم که این ورزشگاه تکمیل و افتتاح شده است.

رییس‌ جمهور با اشاره به گزارش وزیر ورزش و جوانان، مبنی بر آغاز عملیات اجرایی احداث مجموعه ورزشی بزرگ برای بانوان در این استان نیز گفت: تصمیم برای احداث این مجموعه ورزشی و فراهم کردن امکانات و شرایط برای ورزش بانوان، بسیار حائز اهمیت است.

دکتر روحانی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم سلامت جامعه تأمین شود، یکی از راه‌های آن ورزش است و فراهم کردن امکانات ورزشی برای بانوان، بسیار ارزشمند خواهد بود.

رییس‌ جمهور همچنین در آغاز بهره‌برداری از 3 کیلومتر خطر متروی شیراز و ایستگاه زندیه، گفت: امروز توسعه مترو برای صرفه‌جویی در وقت مردم و حفظ سلامت محیط زیست و جلوگیری از آلودگی‌ها بسیار اهمیت دارد و امیدوارم اجرای طرح‌های بعدی متروی شیراز هم با همین سرعت انجام و تکمیل شود.

دکتر روحانی همچنین در فرمان بهره‌برداری از پروژه‌های بهداشتی و درمانی استان فارس و آغاز عملیات اجرایی شهر بین‌المللی سلامت و گردشگری پارس پس از گزارش وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، گفت: خوشبختانه اقدامات بسیار خوب و مهمی در حوزه سلامت، افزایش تخت‌های بیمارستانی و توسعه طرح‌های بیمارستان انجام شده است و امیدوارم تا پایان دولت با اقداماتی که در زمینه سلامت انجام می‌شود، مردم بتوانند راحت‌تر برای درمان و سلامت خود اقدام کنند.

رییس‌ جمهور در فرمان افتتاح سد مخزنی چشمه عاشق، پس از گزارش وزیر نیرو، گفت: براساس گزارش وزیر، تاکنون در ایران با احتساب این سد، 174 سد افتتاح شده و تنها در دولت یازدهم این سی‌امین سدی است که بهره‌برداری می‌شود و امیدوارم تا پایان دولت این تعداد به 35 سد برسد.

دکتر روحانی همچنین در فرمان افتتاح طرح‌های وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی پس از گزارش وزیر کار تأکید کرد: برای دولت، توانمندسازی مردم بویژه در روستاها، اهمیت خاص و ویژه دارد و این در نشاط مردم و افزایش رشد و توسعه ملی کشور تأثیرگذار است.

گفتنی است در مراسم امروز افتتاح، بهره برداری و رونمایی از 12 محصول صنایع الکترونیک با اعتبار 780 میلیارد ریال، مرکز ‏آموزشی، پژوهشی و درمانی(بیمارستان 600 تخت خوابی) ابوعلی سینا با اعتبار 4 هزار و 840 ‏میلیارد ریال بخش خصوصی و اشتغالزایی یک هزار 800 نفری، 231پروژه های بهداشتی و درمانی ‏استان با اعتبار 2 هزار و 454 میلیارد ریال،‎ ‎سد مخزنی چشمه عشق با اعتبار 926 میلیارد ریال، راه ‏اصلی سرورستان-خرامه، باند دوم شیراز-فیروزآباد-جم و کمربندی فسا با اعتبار یک هزار 50 میلیارد ‏ریال، 20 طرح متعلق به بخش کشاورزی در سطح استان با اعتبار 290 میلیارد ریال بخش خصوصی و ‏اشتغالزایی 132 نفر، سیستم آبیاری نوین در استان با اعتبار 185 میلیارد ریال بخش دولتی و 41 ‏میلیارد ریال بخش خصوصی و اشتغالزایی 837 نفر،33 طرح صنعتی و 6 طرح زیرساختی شرکت ‏شهرک های صنعتی استان با اعتبار یک هزار و 432 میلیارد ریال بخش خصوصی، مجموعه ورزشی ‏پارس( استادیوم 50 هزار نفری با اعتبار 800 میلیارد ریال، 3 کیلومتر خط متروی شیراز و ایستگاه ‏زندیه با اعتبار 2 هزار و 500 میلیارد ریال و اشتغالزایی 150 نفر، 10 باب کتابخانه عمومی با اعتبار ‏‏30 میلیارد ریال، 85 طرح صندوق خرد محلی روستایی استان فارس و 560 صندوق خرد محلی در ‏سراسر کشور با اعتبار 12 میلیارد ریال بخش خصوصی و اشتغالزایی یک هزار و 600 نفر و 4 سالن ‏چند منظوره ورزشی مجموعه کارگران با اعتبار 60 میلیارد ریال و اشتغالزایی 20 نفر با حضور ‏رییس جمهوری انجام شد.‏

همچنین عملیات اجرایی 37 پروژه بخش بهداشت و درمان با اعتبار 515 میلیارد ریال، شهر بین المللی ‏سلامت و گردشگری پارس با اعتبار 7 هزار و 800 میلیون دلاری بخش خصوصی و اشتغالزایی 5 ‏هزار نفر، 30 کیلومتر بزرگراه و 24 کیلومتر راه اصلی و 3 تقاطع غیرهمسطح در سطح استان با ‏اعتبار یک هزار و 530 میلیارد ریال آغاز گردید.‏

خبرنگار:علی درخشان

کد خبر: 759992

وب گردی

وب گردی