دیدار سفیر ایران در اردن با رهبران مسیحی رم ارتدوکس به مناسبت عید پاک

سفیر کشورمان در امان، با حضور در«کلیسای مرج الحمام » ضمن تبریک عید پاک به رهبران مسیحی اردن با آنها گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسکانیوز، مجتبی فردوسی‌پور در این دیدار با تقدیم درودها و تبریکات رئیس جمهوری اسلامی ایران و دولت به جامعه مسیحیان اردن و جهان عرب بر ضرورت گفتگوی میان ادیان سماوی تاکید کرد.

سفیر کشورمان در اردن، امتزاج جامعه اسلامی و مسیحی در غرب آسیا را مهم واجتناب ناپذیرخواند.

فردوسی پور ،اسلام و مسیحیت را دین تسامح و تساهل برشمرد و بر ضرورت همزیستی مشترک تاکید کرد.

وی همچنین با تسلیت رحلت «اسقف کاپوچی» اسوه مبارزه خستگی ناپذیر با دشمن صهیونیستی، تداوم راه وی در ستیزه جویی با دشمن اسلام ومسیحیت را خواستار شد.

فردوسی پور در پایان با محکوم کردن حادثه تروریستی علیه جامعه مسیحیان اقباط در مصر بر لزوم همفکری ادیان برای رهایی از افراط گرایی و تکفیری‌گری تاکید و با تشریح جامعه مسیحیان ارمنی کشورمان تعامل مشترک این دو جامعه از دیانت مسیحی را خواستار شد.

در این دیدار پدر روحانی«ایکونومیس الیکسیوس قاقیش»، رئیس کلیسای ارتدکس نیز ضمن خیر مقدم به سفیر کشورمان و هیئت همراه در سخنانی به وضعیت جامعه مسیحیان شرق، بویژه اردن پرداخت و همزیستی مسالمت آمیز با مسلمانان را در این کشور مثال زدنی برشمرد.

در این دیدار جامعه مسیحیان و مدیران حاضر در نشست، ضمن محکوم کردن اقدام توهین آمیز اخیر علیه جامعه علمایی ایران و تشیع؛ خواستار تقویت مناسبات با جمهوری اسلامی ایران شدند .

در این دیدار «جورج شرایحه» رئیس کلیسای مارالیاس رم کاتولیک، دکتر«بسام شحاتیت» نماینده اساقفه رم کاتولیک، دکتر «حنا کلدانی» رئیس کلیسای شهدای اردن، «ایکونومس الیکسیوس قاقیش » رئیس کلیسای ارتدکس، «حابس نعمات» رئیس کلیسای اتحادیه مسیحیان، شهردار مرج الحمام، شیوخ عشایر و رئیس دوایر امنیتی؛ از سفیر کشورمان استقبال کردند.

خبرنگار:علی درخشان

کد خبر: 759995

وب گردی

وب گردی