چین: سند بازطراحی نیروگاه اراک روز یکشنبه امضا می‌شود

سخنگوی وزارت امور خارجه چین اعلام کرد که کشورش با ایران روز یکشنبه آینده قرارداد و سند بازطراحی نیروگاه هسته ای اراک را امضا خواهند کرد.

به گزارش ایسکانیوز، «لو کانگ» که امروز (پنجشنبه)در نشست خبری روزانه خود با خبرنگاران سخن می گفت یادآور شد که این سند اولین قرارداد بازطراحی این نیروگاه به حساب می آید که طرفین نسبت به امضای آن مبادرت خواهند کرد.

سخنگوی دولت چین گفت که مقام های جمهوری خلق چین و جمهوری اسلامی ایران پیشتر در باره امضای این قرارداد تجاری به توافق اولیه رسیده بودند.

خبرگزاری شین هوا چین هم امروز گزارش کرده است که امضای این سند در واقع یکی از تولیدات توافق جامع هسته ای موسوم به برجام در ارتباط با برنامه هسته ای جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود.

«لو کانگ» گفت که کشورهای عضو پنج به علاوه یک برای بازطراحی راکتور آب سنگین اراک یک گروه کاری به ریاست چین و‌ آمریکا تشکیل داده اند.

وی تاکید کرد که امضای این سند بی تردید برای پیشبرد این برنامه و انجام آن، یک گام بسیار مهم عملی و مثبت خواهد بود.

«لو» گفت که چین با همه جوانب ذی ربط همکاری های نزدیک خواهد داشت و به تمامی توافقاتی که برجام مورد توجه قرار داده است، پایبند است.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین با اشاره به اینکه هفتمین کمیسیون مشترک ایران و کشورهای عضو 1 + 5 روز سه شنبه آینده برگزار می شود، اظهار داشت: امضای سند بازطراحی نیروگاه اراک مسلما جو این کمیسیون را بسیار مثبت می کند.

سخنگوی چین گفت: ما بسیار امیدواریم که اراده سیاسی همه طرف های مرتبط با برجام مشارکت در اجرای کامل و بی نقص این توافقنامه و مشارکت در رژیم منع تولید تسلیحات هسته ای و همچنین همکاری برای حراست از ثبات در خاورمیانه باشد.

خبرنگار:علی درخشان

کد خبر: 759998

وب گردی

وب گردی