ضرورت تلاش بیشتر برای مقابله با بیماری‌های فراموش‌شده

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد: تاکنون پیشرفت‌هایی در زمینه مقابله با بیماری‌های استوایی فراموش‌شده بدست آمده اما لازم است که شرکت‌های داروسازی نیز نقش خود را به عنوان اهداءکنندگان دارو به ویژه در کشورهای فقیر تقویت کنند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت اگرچه تاکنون در زمینه مقابله با بیماری‌هایی که هر سال میلیون‌ها انسان فقیر را در مناطق استواییِ جهان نابینا، ناتوان و معلول می‌کنند، پیشرفت‌هایی حاصل شده اما ضرورت دارد که شرکت‌های تولید کننده دارو نیز گام‌های بزرگی برای کمک به این جوامع بردارند.

یک میلیارد نفر در جهان که عمدتا در آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین زندگی می‌کنند هر سال حداقل برای ابتلا به یکی از ۱۸ بیماری استوایی فراموش‌شده تحت درمان قرار می‌گیرند.

سازمان جهانی بهداشت هشدار داد: تب دانگ، کوری رودخانه (انکوسرکیازیس) و بیماری خواب از جمله بیماری‌هایی هستند که از طریق پشه‌ها منتقل می‌شوند و از مناطق روستایی به حاشیه شهرها گسترش پیدا می‌کند.

دکتر دیرک انجلز، مدیر دپارتمان کنترل بیماری‌های استوایی فراموش شده سازمان جهانی بهداشت در این باره گفت: هیچ گروه از این بیماری‌ها به فقر ارتباطی ندارند و در صورت توجه و رسیدگی قابل کنترل هستند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وی افزود: تعدادی از شرکت‌های دارویی با در دسترس قرار دادن داروها ما را در ارائه خدمات درمانی به این جوامع همراهی کرده‌اند اما این اقدامات کافی نیستند. هنوز بیماری‌هایی وجود دارند که نادیده گرفته می‌شوند و ما همچنان برای دسترسی به داروهای اولیه با مشکل روبرو هستیم.

دریافت کننده و انتشار:نیوشا یعقوبی

701701

کد خبر: 760045

وب گردی

وب گردی