مسئله محدودیت فیزیکی در دانشگاه تهران جدی است/ خوابگاه های علوم پزشکی فرسوده شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به فرسوده و مستهلک بودن آپارتمان ها و مجتمع‌های خوابگاهی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: به غیر از خوابگاه کوی دانشگاه که آن هم قدیمی است بقیه خوابگاه‌های این دانشگاه برای کاربری خوابگاهی ایجاد نشده اند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، علی جعفریان محدودیت فیزیکی را از مشکلات دانشگاه علوم پزشکی تهران بر شمرد و گفت: به دلیل قدیمی بودن دانشگاه و اینکه تقریبا در طول سال‌های زیاد فضای جدیدی به آن اضافه نشده است، مساله محدودیت فیزیکی در دانشگاه علوم پزشکی تهران بسیار جدی است و ناچار هستیم مرتبا در این زمینه سرمایه‌گذاری کنیم.

جعفریان با بیان اینکه از زمان جدا شدن دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران، بخش علوم پزشکی فضای مناسبی به جز پردیس مرکزی در اختیار ندارد اظهار کرد: بقیه ساختمان های این دانشگاه پراکنده و غیر دانشگاهی هستند و دانشگاه علوم پزشکی تهران به دنبال آن است که پردیس دومی را ایجاد کند و در حال حاضر به دنبال فضایی برای ایجاد این پردیس است.

وی تاکید کرد: البته بخشی از مشکل دانشگاه علوم پزشکی تهران در طرح ساماندهی دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران حل خواهد شد و ساختمان جدید دانشکده پزشکی و دانشکده توانبخشی در محوطه پردیس پورسینا ایجاد خواهد شد اما باز هم پردیس دومی نیاز است تا خوابگاه‌های این دانشگاه در آن متمرکز شوند.

مشکل اساسی تامین زمین برای پردیس دوم دانشگاه علوم پزشکی تهران

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به فرسوده و مستهلک بودن آپارتمان ها و مجتمع‌های خوابگاهی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: به غیر از خوابگاه کوی دانشگاه که آن هم قدیمی است بقیه خوابگاه‌های این دانشگاه برای کاربری خوابگاهی ایجاد نشده اند بنابراین در پردیس دوم این دانشگاه هم فضاهای خوابگاهی جدید ایجاد خواهد شد و هم امکانات ورزشی و تفریحی‌برای دانشجویان مستقر می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر مهمترین مشکل برای ایجاد پردیس دوم دانشگاه علوم پزشکی تهران مساله تهیه زمین است چرا که حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ هکتار زمین در تهران نیاز است که تا کنون کسی آن را در اختیار دانشگاه قرار نداده است و جای تاسف است که بزرگترین دانشگاه علوم پزشکی کشور و دومین دانشگاه کشور از نظر تعداد هیات علمی و اولین دانشگاه از نظر رتبه های پژوهشی فضا ندارد و کسی نیز تاکنون به فکر تامین این فضا نبوده است.

ظرفیت خوابگاه های دانشگاه علوم پزشکی تهران تکمیل است

جعفریان گفت: در حال حاضر ۵ هزار ظرفیت خوابگاهی در دانشگاه علوم پزشکی تهران وجود دارد و ۵ هزار دانشجو نیز در خوابگاه‌­ها حضور دارند و در واقع ظرفیت خوابگاه­های این دانشگاه کاملا تکمیل است.

وی با اشاره به مشکل جدی دانشگاه علوم پزشکی تهران در زمینه تامین خوابگاه­‌های متاهلی گفت: ظرفیت خوابگاه‌­های متاهلی بسیار کم است و از ۴ ساختمانی که برای این منظور وجود داشت در حال حاضر ۲ ساختمان به دلیل مشکل فرسودگی تعطیل است و ظرفیت خوابگاه‌­های متاهلی دانشگاه علوم پزشکی تهران در حال حاضر کمتر از ۶۰ نفر است بنابراین مشکل دانشگاه علوم پزشکی تهران برای تامین خوابگاه متاهلی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی کاملا جدی است.

دریافت کننده: مهرنوش زارعی

204

کد خبر: 760046

وب گردی

وب گردی