سیستم تصفیه فاضلاب شهرستان پیشوا در انتظار افتتاح شدن

رییس اداره محیط زیست شهرستان پیشوا از در دستور کار بودن راه‌اندازی سیستم پایش آنلاین خروجی فاضلاب خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، اسماعیل میرانزاده ضمن بیان اینکه سیستم تصفیه فاضلاب شهرستان پیشوا آخرین مراحل تکمیلی خود را طی کرده و در انتظار بهره برداری است گفت: اصلاحات لازم بر روی این سیستم انجام شده است و تقریبا اکثر تجهیزات نصب شده و منتظر تصمیم دولتمردان برای افتتاح سیستم تصفیه فاضلاب هستیم.

وی بااشاره به اینکه با همکاری شرکت آب و فاضلاب تمهیدات لازم برای راه اندازی سیستم پایش آنلاین در دستور کار است بیان کرد: پس از افتتاح سیستم تصفیه فاضلاب، خروجی این سیستم برای کنترل آلایندگی به پایش آنلاین مجهز خواهد شد.

میرانزاده گفت: اجرای طرح تصفیه فاضلاب و بازچرخانی آب راهکار مهم و موثر برای مقابله با بحران کم آبی است و تجربیات جهانی در استفاده از پساب ها و آبهای برگشتی نشان می دهد که با توجه به کمبود آب استفاده از پساب تصفیه شده به عنوان یک منبع ارزشمند و استراتژیک همیشه مورد توجه بوده و با گذشت زمان اهمیت آن نیز بیشتر خواهد شد.

رییس اداره محیط زیست شهرستان پیشوا بااشاره به اینکه این شهرستان، شهر پاک و سالمی است اظهار کرد: با راه اندازی سیستم تصفیه فاضلاب این شهرستان و نکات زیست محیطی دیگری که شهرستان پیشوا دارد؛ می تواند به عنوان شهر سالم استان تهران انتخاب شود.

وی در پایان تصریح کرد: با توجه به کاهش منابع آب تجدید شونده در شهرستان پیشوا استفاده بهینه از منابع موجود و تغذیه آب های زیر زمینی و استفاده مجدد از فاضلاب های انسانی و صنعتی تصفیه شده در امور کشاورزی و سایر فعالیت ها با رعایت استانداردها و ضوابط مربوطه منشاء اثرات سودمندی در حفاظت کمی و کیفی منابع آب و کاهش آلودگی محیط زیست است.

دریافت کننده و انتشار:نیوشا یعقوبی

701/701

کد خبر: 760050

وب گردی

وب گردی