از محدودیت‌های جدید برای نوگواهینامه‌ها چه خبر؟

نخستین بار در دی ماه سال گذشته بود که خبر اعمال محدودیت برای افرادی که به تازگی گواهینامه رانندگی خود را دریافت کرده اند منتشر شد، خبری که بر اساس آن نوگواهینامه ها در سال اخذ دریافت مجوز رانندگی با یکسری محدودیت روبه رو خواهند بود و بنا بود که در سال جدید اجرایی شود، موضوعی که ایسنا از رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی پیگیری کرده است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، سردار تقی مهری ، درباره اجرای این محدودیت ها گفت: در سالجاری این محدودیت ها و ممنوعیت ها را اعمال می کنیم و کسانی که به تازگی گواهینامه گرفته اند باید آن را رعایت کنند.

وی با اشاره به محدودیت های قانونی برای افراد نوگواهینامه گفت: برخی از محدودیت ها که از قبل وجود داشته و در حال حاضر نیز اجرا می شود به عنوان مثال افرادی که به تازگی گواهینامه خود را در یافت کرده اند حق رانندگی در بیرون از شهر را ندارند، اما در سال جاری محدودیت های بیشتری اعمال خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه این محدودیت ها در راستای افزایش ایمنی ترافیک است، گفت: افراد نوگواهینامه از ساعت 12 شب تا 5 صبح حق رانندگی ندارند و همچنین طی مدت سه ماه باید یک نفر دارای گواهینامه در کنارشان حضور داشته باشد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی اضافه کرد: همچنین رانندگان گواهینامه موتور سیکلت ها نیز از ساعت 22 تا 5 صبح حق رانندگی ندارند و اجازه هم ندارند که از موتورسیکلت های 125 سی سی به بالا استفاده کنند.

به گفته مهری جزئیات این قوانین همزمان با اجرای آن اطلاع رسانی خواهد شد.

دریافت کننده و انتشار:نیوشا یعقوبی

701701

کد خبر: 760052

وب گردی

وب گردی