تفاهم بانک های مرکزی کشورهای آسیای میانه و قفقاز برای رفع موانع

مدیر کل مشترک المنافع وزارت امور خارجه درباره رایزنی های انجام شده در زمینه بانکی با کشورهای آسیای میانه و قفقاز گفت: در عرصه بانکی تفاهم های خوبی میان نماینده بانک مرکزی کشورمان با بانک های مرکزی این سه کشور حاصل شد.

به گزارش ایسکانیوز؛به گفته باقری مقدم، تا مشکلات و موانع همکاری های بانکی از میان برداشته نشده و روابط بانکی عادی نشود، تلاش های ما برای رسیدن به حجم مطلوب تجاری میان کشورمان با سایر کشورهای نتیجه بخش نخواهد بود و بر این اساس حذف موانع بانکی و عادی سازی روابط بانکی بین ایران و این کشورها در اولویت همکاری ها قرار گرفت.
وی از تهیه یادداشت تفاهم همکاری بانکی با ترکمنستان در جریان این سفر خبر داد و گفت: در قرقیزستان نیز سندی آماده شد که به زودی بین مقام های بانک مرکزی دو کشور امضا خواهد شد.
مدیر کل مشترک المنافع وزارت امور خارجه موضوع استرداد مجرمان را از دیگر محورهای رایزنی های رییس دستگاه دیپلماسی در این سفر برشمرد و گفت: در سفر به دو کشور ترکمنستان و گرجستان موضوع ایرانیانی که در زندان هستند پیگیری شد.
باقری مقدم گفت: در گفت و گوها قرار شد که زندانیان بر اساس قراردادهای توافق و امضا شده میان دو کشور تبادل شوند و دوران محکومیت را در کشورهای خود سپری کنند.
وی تاکید کرد: در این زمینه در ترکمنستان به جمع بندی روشن رسیدیم و به صورت مرحله ای مقرر شد که اقدام های لازم برای آزادی و تبادلات زندانیان به عمل آید.
باقری مقدم ادامه داد: در گرجستان نیز رییس جمهوری این کشور در پاسخ به درخواست ظریف برای مبادله زندانیان قول مثبت داد و دستور فراهم آوردن مقدمات کار را صادر کرد.
مدیر کل مشترک المنافع وزارت امور خارجه گفت: خوشبختانه پس از برجام، فضای مناسب همکاری های بین المللی برای ایران فراهم شده و کشورها برای توسعه مناسبات اقتصادی با کشورمان اشتیاق دارند.
باقری مقدم افزود: در جریان سفر وزیر امور خارجه نیز پیشنهادهایی برای برگزاری همایش های اقتصادی از سوی ایران ارایه شد که مورد استقبال این کشورها قرارگرفت.
به گفته وی، شرکت های بزرگ و مقام های دولتی و اقتصادی این سه کشور آسیای میانه و قفقاز برای تحکیم همکاری های اقتصادی و توسعه همکاری های تجاری با ایران فعالانه وارد عمل شدند.

نازنین میرزایی/ انتشاردهند:

کد خبر: 760074

وب گردی

وب گردی