نماینده ایران در رقابت های بین المللی اسکواش برنز گرفت

سجاد زارعیان تنها نماینده ایران در مرحله نیمه نهایی رقابت های بین المللی اسکواش 'جام خلیج فارس ' به میزبانی کیش در رقابتی نزدیک، بازی را به حریف پاکستانی خود واگذار کرد و صاحب مدال برنز شد.

به گزارش ایسکانیوز، مرحله نیمه نهایی رقابت های بین المللی اسکواش ' جام خلیج فارس ' عصر امروز با حضور مسئولان ورزشی و علاقه مندان به این رشته در سالن اسکواش مجموعه ورزشی المپیک کیش برگزار شد.
سجاد زارعیان تنها نماینده ایران در این دیدار ، در یک رقابتی دیدنی و نزدیک ، بازی را با نتیجه 3 بر یک به ' طیب اسلم' از پاکستان واگذار کرد و صاحب مدال برنز شد .
سرپرست کل رقابت ها و رئیس هیات اسکواش کیش به برگزاری دیدار دیگری بین دو اسکواش باز هنگ کنگی در مرحله نهایی این رقابت ها اشاره کرد و گفت : هنری لئونگ و کریس لو، امروز پنجشنبه به مصاف یکدیگر رفتند که در پایان 'لئونگ ' در مقابل حریف هموطن خود به برتری دست یافت و راهی مرحله پایانی شد.
غلامرضا جهانشاهی با خوب ارزیابی کردن سطح این رقابت ها افزود : ورزشکاران توانمند و خوبی در این دوره حضور دارند .
وی اظهارکرد : دیدار پایانی این رقابت ها بین نفرات راه یافته به مرحله نهایی فردا جمعه 10 صبح برگزار و به صورت زنده از شبکه سوم سیما پخش می شود.
دبیر فدراسیون اسکواش نیز در حاشیه این رقابت ها در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به سابقه دیرینه برگزاری رقابتهای PSA در کیش اشاره کرد و افزود : پس از گذشت چندین دوره از رقابت ها در کیش ، شرایط خوبی را پشت سر گذاشته ایم .
امیر عزیزی پور سطح برگزاری رقابت ها را خوب ارزیابی کرد و گفت :تیم های حاضر در رشته اسکواش صاحب سبک هستند.
وی با بیان اینکه بازیکنان ایران در دوره های قبل تنها به دنبال کسب امتیاز از رقیبان خود بودند اظهار کرد :آنها در این رقابت ها نشان دادند که می توانند حتی از حریفان خود گیم ( بازی )بگیرند .
عزیزی پور گفت : بازیکنی که از کشور پاکستان در مقابل حریف ایرانی قرار گرفته بود دارای رنکینگ 67 جهان است که نشان می دهد اسکواش بازان ایرانی از توان بالایی برخوردارند که در مقابل چنین حریفانی به میدان می روند.
وی به تشکیل شورای فنی در فدراسیون اسکواش و تصمیم به برگزاری شش دوره این رقابت ها در داخل کشور اشاره کرد و گفت : این اتفاق ضمن جلوگیری از خروج ارز از کشور ارز آوری به همراه دارد .
عزیزی پور تصریح کرد :برای اعزام هر بازیکن به رقابت های خارجی باید تا شش میلیون تومان هزینه می شد که برگزاری این رقابت ها در داخل کشور از خروج ارز جلوگیری کرده است .
وی در مورد حضور نیافتن کشور انگلیس در این رقابت ها به ایرنا گفت : ورزشکاران این کشور ثبت نام خود را انجام داده بودند و اسامی آنها در فهرست بازیکنان بود اما اطلاعی مبنی بر حضور نیافتن خود ندادند که این امر سبب می شود امتیاز منفی از سوی فدراسیون جهانی به آنها داده شود .
این رقابت ها که جایزه آن پنج هزار دلار است در تقویم جهانی به نام 'خلیج فارس ' ثبت شده است .
32 ورزشکار از ایران ، عراق ، پاکستان ، هنگ کنگ در این دوره با هم رقابت می کنند .
قرار است در نهایت 3 نفر به عنوان نفرات برتر انتخاب شوند اما جایزه نهایی با توجه به جایگاه ورزشکاران و امتیاز کسب شده بین تمامی کسانی که در جدول قرار دارند تقسیم می شود .
غلامرضا جهانشاهی و علی کتابفروش به عنوان رئیس و دبیر هیات اسکواش کیش در این رقابت ها حضور دارند .
وزیرجهان یوسف زیی سرداور ، مهدی مختاری ، پوریا عیسی پور ،قائنیان و خوبیاری کادر داوری و محسن غلام نژاد جاوید نظارت این رقابت را بر عهده دارند .
رقابت های حرفه ای بین المللی مردان ( جام خلیج فارس ) که از 29 فروردین ماه در جزیره کیش آغاز شده است روز جمعه با برگزاری دیدارهای نهایی و مشخص شدن نفرات برتر به کار خود پایان می دهد .
جزیره کیش با حدود 91.5 کیلومتر مربع مساحت در 18 کیلومتری سرزمین اصلی در آب های نیلگون خلیج فارس در استان هرمزگان واقع شده است.

کد خبر: 760078

وب گردی

وب گردی