اسکای نیوز: حمله پاریس به تصمیم‌گیری رای‌دهندگان مردد فرانسه کمک خواهد کرد

اسکای نیوز در مطلبی به بررسی پیامدهای حمله شب گذشته پاریس در انتخابات پیش‌روی فرانسه پرداخت.

به گزارش ایسکانیوز، اسکای نیوز در مطلبی نوشت: حتی پیش از آنکه فرانسوا اولاند – رئیس جمهور فرانسه – اعلام کرد باور دارد حمله شب گذشته در پاریس تروریستی بوده است.

چندین نفر از کاندیداهای انتخابات فرانسه اعلام کردند به نشانه احترام، فعالیت‌های انتخاباتی خود را پیش از موعد به پایان خواهند رساند. فرانسوا فیون – نامزد محافظه‌کار – از رقبایش درخواست کرد چنین اقدامی را انجام دهند.

اما فیون که موضعی سختگیرانه در قبال مسائل امنیتی دارد، مطلع است که وقایع شب گذشته می‌تواند به سود وی تمام شود.

امنیت ملی و تهدید از جانب گروه تروریستی داعش در میان مسائل مهم در رقابت‌های انتخاباتی فرانسه بوده است. رای‌دهندگان نیز ممکن است به سوی نامزدی سوق یابند که باور دارند می‌تواند نسبت به دیگر نامزدها، بهتر از امنیت کشورشان دفاع کند.

همچنین، به عهده گرفتن مسئولیت این حمله از جانب داعش، می‌تواند موجب افزایش نفوذ مارین لوپن – نامزد راست‌گرای افراطی – شود که متعهد شده است مرزهای فرانسه را تقویت و مهاجرت غیرقانونی را به شدت سرکوب خواهد کرد. حملات تروریستی اخیر در فرانسه، به شدت نگرانی شهروندان فرانسوی را برانگیخته است.

تنها چند روز پیش، پلیس فرانسه اعلام کرد دو مرد مظنون به انجام حمله تروریستی پیش از برگزاری دور نخست انتخابات فرانسه را دستگیر کرده و اسلحه و تجهیزات لازم برای ساخت بمب را از آن‌ها کشف و ضبط کرده است.

گفته می‌شود این دو مرد اتباع فرانسوی بوده اند که به افراط‌گرایی روی آورده و با گروه تروریستی داعش در ارتباط بوده‌اند.

این رویدادها می‌تواند بر اذهان یک سوم جمعیت فرانسه که همچنان درباره کاندیدای محبوب خود تصمیم‌گیری نکرده اند، تاثیر بگذارد.

روز جمعه به عنوان آخرین فرصت برای تبلیغات انتخاباتی فرانسه اعلام شده است. کاندیداهایی که در این روز به تبلیغ بپردازند، به طور حتم درباره مسائل امنیتی نیز سخن خواهند گفت.

این کاندیداها باید با مسئله امنیت طوری رفتار کنند که تعادل میان پاسخگویی به یک رویداد تازه و عدم استفاده تبلیغاتی از یک حادثه تلخ برقرار شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

303

کد خبر: 760090

وب گردی

وب گردی