کره جنوبی در حالت آماده باش قرار گرفت

سئول اعلام کرد تجهیزات نظامی بسیاری در اطراف مرز دو کُره مستقر شده است.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از رویترز، کره جنوبی امروز (جمعه) و در آستانه برگزاری جشن هشتاد و پنجمین سالروز تشکیل ارتش کره شمالی در پیونگ‌یانگ، اعلام کرد سئول در حالت آماده باش قرار گرفته و تجهیزات نظامی در دو سوی مرز کره شمالی و کره جنوبی، مستقر شده است. نگرانی‌ها از انجام آزمایش اتمی از جانب پیونگ‌یانگ در روز جشن، وجود دارد.

مقامات آمریکایی اعلام کرده اند فعالیت بمب‌افکن‌های چینی بیش از سطح معمول افزایش یافته است. این مسئله می‌تواند بیانگر حالت آماده‌باش در پکن باشد که متحد دیرینه کره شمالی شناخته می‌شود.

مقامات آمریکا و کره جنوبی در چند هفته اخیر اعلام کرده اند به زودی کره شمالی به یک آزمایش هسته‌ای دیگر دست خواهد زد و تحریم‌های سازمان ملل را بار دیگر نقض خواهد کرد. چین و آمریکا درباره این اقدام، به کره شمالی هشدار داده اند.

روز سه‌شنبه، کره شمالی مراسم هشتاد و پنجمین سالروز تشکیل ارتش خود را برگزار خواهد کرد. این یکی از جشن‌های کلیدی در این کشور به شمار می‌آید که به طور معمول در پایان مانورهای نظامی برگزار خواهد شد.

"لی دوک هنگ" – سخنگوی وزارت اتحاد کره جنوبی – در این‌باره گفت: "در شرایطی قرار داریم که تجهیزات نظامی بسیاری در کره شمالی مستقر شده است. همچنین به دلیل مانورهای نظامی مشترک واشنگتن و سئول، تجهیزات راهبردی بسیاری در کره جنوبی باقی مانده است."

وی افزود: "ما این وضعیت را به طور دقیق بررسی می‌کنیم و در حالت آماده باش باقی خواهیم ماند."

منبع: باشگاه خبرنگاران

303

کد خبر: 760092

وب گردی

وب گردی