قانون جدید فدراسیون فوتبال/ کسر امتیاز از باشگاه های بدهکار  لیگ برتر

مصوبه رسمی هیات رئیسه،‌ فدراسیون فوتبال فوتبال موظف شده است با شروع فصل جدید از باشگاه‌هایی که بدهی‌های مالی خود را پرداخت نمی‌کنند امتیاز کسر کند!

به گزارش ایسکانیوز، فدراسیون فوتبال در نظر دارد برای ساماندهی مشکلات اقتصادی فوتبال کشور،‌ از سال آینده از باشگاه‌هایی که بدهی‌های خود را پرداخت نمی‌کنند امتیاز کسر کند! این تصمیمی است که چند ماه قبل در جلسه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال درباره آن بحث و تبادل نظر صورت گرفت و به تصویب رسید.

به این ترتیب طبق قانون جدید کمیته انضباطی و سایر ارکان قضایی موظف هستند با شروع فصل جدید سخت‌گیری بیشتری نسبت به باشگاه‌های بدهکار و احکام انضباطی که صادر می‌کنند داشته باشند.

در سال‌های اخیر یکی از انتقادهای جدی به عملکرد سه رکن قضایی فدراسیون این بوده که درباره جرایم نقدی و محکومیت باشگاه‌‌ها در پرونده شکایت بازیکنان، مربیان و افراد مختلف،‌ آرائی صادر می‌کنند که قابلیت اجرایی ندارند. در ماه‌‌های اخیر هم افراد مختلفی به عدم اجرای صحیح قانون در فوتبال کشور اعتراض کرده‌‌اند.

این بحث‌‌‌ها در شرایطی مطرح شد که فیفا وقتی با بی‌توجهی باشگاه‌های مطرح فوتبال ایران با پرداخت بدهی‌های‌شان مواجه شد،‌ همین چند ماه قبل استقلال و تراکتورسازی را از فعالیت در پنجره نقل و انتقالات محروم و این باشگاه‌ها را تهدید کرد اگر در مدت زمان تعیین شده بدهی را پرداخت نکنند کسر امتیاز و حتی سقوط به یک دسته پایین‌تر در انتظار آنها خواهد بود.

در تمام سال‌های گذشته در فوتبال ایران اما فدراسیون با باشگاه‌ها بیش از حد انتظار مماشات کرده و کار به جایی رسیده که طلبکاران زیادی علیه باشگاه‌‌ها از کمیته انضباطی حکم گرفته‌اند اما رأیی که آنها از ارکان قضایی فدراسیون در اختیار دارند باعث نشده آنها به پول خود برسند!

به همین ترتیب وقتی انتقادها به عملکرد فدراسیون زیاد شد،‌ هیئت رئیسه رسماً مصوب کرد که از فصل آینده ساز و کاری تعیین شود که باشگاه مجبور شوند بدهی‌های خود را پرداخت کنند.

در مرحله اول باشگاه‌ها مجبور شدند برای اینکه بتوانند بازیکن جدید بگیرند،‌ درصدی از پول طلبکاران خود را پرداخت کنند. این موضوع در سال آینده هم اجرایی خواهد شد و کمیته انضباطی،‌ کمیته استیناف و حتی کمیته اخلاق مجبور هستند پیگیری‌های لازم برای اجرایی شدن آرای خود را داشته باشند تا بازیکنان و مربیان ایرانی که طبق قوانین اجازه طرح شکایت در فیفا را ندارند،‌ بتوانند در ایران به حق و حقوق خود برسند.

به این ترتیب از فصل آینده فدراسیون فوتبال طبق مصوبه هیئت رئیسه از باشگاه‌هایی که به موضوع تسویه حساب بدهی‌‌های خود پایبند نباشند،‌ امتیاز کسر خواهد کرد!

اینکه فدراسیون تا چه میزان قدرت اجرایی کردن مصوبه پنهانی هیئت رئیسه را دارد،‌ سؤالی است که مرور زمان جواب آن را مشخص خواهد کرد.

601

کد خبر: 760093

وب گردی

وب گردی