ذخیره‌سازی گوشت ومرغ ماه رمضان

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام با بیان اینکه ذخیره سازی مرغ و گوشت برای ماه مبارک رمضان آغاز شده است، از شروع عرضه مرغ منجمد قطعه بندی شده به بازار خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز؛علیرضا ولی با بیان اینکه ما در راستای تنظیم بازار مرغ، هر جا که قیمت این کالا افزایش پیدا کند، با عرضه کافی و مناسب قیمت‌ها را کنترل می‌کنیم، اظهارداشت: همچنین هر جا که قیمت این کالا بیش از اندازه کاهش یابد، شرکت پشتیبانی امور دام ورود کرده و مرغ مازاد را از بازار جمع آوری می‌کند تا باز هم قیمت‌ها متعادل شود.

وی در گفت گو با مهر با اشاره به اینکه هم اکنون این شرکت در برخی استان‌ها از جمله استان خراسان جنوبی، گلستان و مازندران مرغ مازاد را از مرغداران خریداری می‌کند، افزود: در برخی استان‌ها مانند هرمزگان و خوزستان هنوز قیمت مرغ بالاست بنابراین در این استان‌ها ما همچنان مرغ به بازار عرضه می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام درباره دلایل کاهش قیمت مرغ در بازار، اضافه کرد: دلیل این امر تولید و عرضه زیاد است، به همین منظور ما سعی می‌کنیم بخشی از تولید را وارد چرخه صادرات و بخشی را نیز خریداری و برای ماه مبارک رمضان ذخیره کنیم.

ولی با بیان اینکه شرکت پشتیبانی امور دام از هم اکنون ذخیره سازی مرغ و گوشت قرمز را برای ماه مبارک رمضان انجام می‌دهد، گفت: ذخیره سازی گوشت قرمز برای ماه مبارک رمضان از منابع داخلی و خارجی انجام می‌شود ضمن اینکه ذخایر ما در زمینه گوشت قرمز، مرغ و نهاده‌های دامی فراتر از میزانی است که دولت پیش بینی کرده و هیچ مشکلی در این زمینه نداریم با این حال در زمینه تامین آنها باز هم تلاش می‌کنیم.

وی تصریح کرد: وضعیت قیمتی این کالاها نیز نسبت به سال گذشته خیلی بهتر است.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی اموردام در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هنوز در تهران برای تنظیم بازار گوشت، همچنان در برخی میادین و فروشگاه‌ها گوشت توزیع می‌کنیم، اظهارداشت: شقه گوسفندی به قیمت کیلویی ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان، گوشت گوساله گرم (مغز ران و سردست) ۳۱ هزار تومان به مصرف کنندگان عرضه می‌شود و ما سعی می‌کنیم طی روزهای آینده قیمت را پایین‌تر بیاوریم.

ولی اضافه کرد: علاوه بر این، امسال در ستاد تنظیم بازار تصمیم گرفته شد مرغ منجمد به صورت قطعه بندی شده نیز در بازار ارائه شود و در حال حاضر برای اولین بار، مرغ منجمد به صورت قطعه بندی شده هم وارد بازار شده است.

به گفته وی، طی چند روز اخیر حدود ۲۰۰۰ تن مرغ قطعه بندی شده بین استان‌های مختلف توزیع شده تا در کنار مرغ‌های کامل در اختیار مصرف کنندگان قرار بگیرد.

نازنین میرزایی/ انتشاردهنده:

کد خبر: 760112

وب گردی

وب گردی