باروتی:  استقبال از بازار پایه فرابورس/بورس رونق می گیرد

کارشناس بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه طی 2 هفته آینده با رشد ملایم همراه خواهد بود.

هاشم باروتی در گفت و گو با ایسکانیوز درباره وضعیت کلی بازار سرمایه در فروردین ماه گفت: بازار سهام در ماه گذشته برخلاف 2 سال قبل با حمایت سهامداران حقیقی روبرو بود و طی این مدت شاهد حضور سهامداران حقوقی نبودیم.

وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری که طی چند روز آینده برگزار می شود، گفت: پیش بینی های انجام شده حاکی از بهبود روند معاملات در فروردین ماه بود اما این اتفاق را بیشتر در بازارهای پایه شاهد بودیم و سرمایه گذاران تمایل کمتری جهت سرمایه گذاری در شرکت های بزرگ داشتند بنابراین می توان گفت حجم سفته بازی در بازارهای پایه نسبت به دیگر شرکت ها حجم نقدینگی بیشتری داشت.

کارشناس بازار سرمایه به صنایع برتر طی 1 ماه اخیر اشاره کرد و گفت: خودرویی ها حرکت بهتری را نسب به دیگر صنایع داشتند اما در این خصوص باید گفت سایپا نسبت به ایران خودرو با رشد بیشتری همراه بود، پالایشگاه ها رشد قابل توجهی را تجربه کردند اما در مجموع هیچ کدام از گروه ها قادر به رسیدن سقف تعیین شده نبودند و فقط شرکت های کوچک که قادر به سفته بازی با مبالغ اندک هستند قادر به رسیدن رشد مناسب با سرمایه اندک بودند.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه بورس، بانک و بیمه که طی هفته گذشته برگزار شد، افزود: برخلاف پیش بینی ها متاسفانه نمایشگاه با حضور سرمایه گذاران خارجی همراه نبود و نیز مورد استقبال افراد و کارگزاران واقع نشد.

به گفته باروتی، با توجه به اینکه چشم انداز سال 96 از لحاظ اقتصادی چندان مثبت نیست بنابراین می توان گفت بازار سرمایه بیش از هر بازار دیگری متاثر از این موضوع خواهد بود و با استقبال چندانی مواجه نیست.

کارشناس بازار سرمایه در پایان پیش بینی خود از روند معاملاتی بازار سرمایه در هفته جاری را اینگونه بیان کرد: براساس بررسی های انجام شده روند رو به رشد بازار سرمایه در هفته اول اردیبهشت ماه شدت بیشتری می گیرد.

خبرنگار: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده: پورعرب

کد خبر: 760124

وب گردی

وب گردی