آیت الله موحدی کرمانی: نامزدهای ریاست جمهوری از خدمت به مردم خوشنود شوند

امام جمعه موقت تهران گفت: افرادی که برای ریاست جمهوری نامزد شدند، آن موقع که بفهمند رای آوردند،اگر این مقام برای خدمت به مردم باشد و خوشحال شوند، اشکالی ندارد اما اگر برای لذات نفسانی و دنیوی باشد، نباید خوشحال شوند.

به گزارش ایسکانیوز، آیت الله محمد علی موحدی کرمانی در خطبه اول نماز جمعه تهران در دانشگاه تهران با تاکید بر اهمیت تلاش جهت تحصیل تقوا، تاکید کرد: تمام شئون زندگی خود را رنگ تقوا دهید؛ باید تلاش کنیم در درونمان انقلاب شکل گیرد، انقلاب یعنی دگرگونی و هر چیزی که رنگ هوا دارد به رنگ خدا تبدیل شود، عمده مساله در وجود انسان قلب است بنابراین قلبی که بیماری حسد، تکبر و حب دنبا را نداشته باشد، فرد را نجات می دهد و به بهشت وارد می کند.

وی با طرح چند پرسش در این زمینه گفت: سوال اول این که هیچ فکر کرده اید در زندگی از چه چیز لذت می بریم؟ آیا لذت بردن ما در خوردن غذای خوب، لباس خوب و خانه مرفه است؟ بیشتر اینها که با حیوانات مشترک است در حالی که ما انسان هستیم و حدا مقام بالایی برای انسان قائل شده است ، خدا فرموده تمام هستی را برای لذت تو (انسان ) قرار داده ام؛ حال تو خودت را به همین لذات محدود کرده ای؟
آیت الله موحدی کرمانی افزود: آنهایی که به دنبال مقام عالی هستند بشنوند و فکر کنند، با خدا بودن برای لذت بردن در شان انسان است ، چه لذتی بالاتر از انس با خدا برای انسان وجود دارد.
وی همچنین گفت: بعضی ها دنبال استراحت و تفریح هستند و راحتی خود را در این می بینند، حال ببنیم دین چه می گوید؛ امام زین العابدین (ع) می فرماید: ' آن چیزی که می تواند در شان یک انسان باشد، فضای انس با خدا است' ، این فضا متناسب با مقام انسان است، بکوشیم وارد این فضاها شویم که ماه های مبارک رجب، شعبان و رمضان این در را به روی ما باز کرده است.
موحدی کرمانی افزود: سوال سوم این است که ما چه زمانی خوشحال و مسرور می شویم ؟ اگر پول فراوان یا زندگی مرفه و مقام دنیوی داشته باشیم، خوشحال می شویم؟ افرادی که برای ریاست جمهوری نامزد شدند آن موقع که بفهمند رای آوردند خوشحال می شوند؟، اگر این مقام را برای خدمت به مردم بخواهند می توانند خوشحال شوند اما اگر برای لذات دنیوی بخواهند نمی توانند خوشحال باشند.
وی ادامه داد: امام زین العابدین می فرماید: ' اگر من از چیزی غیر از نزدیک شدن به تو ( خدا) خوشحال شوم استغفار می کنم '، زمانی که می خواهید نماز بخوانید، اظهار خوشحالی کنید چون می خواهید به خدا نزدیک شوید، زمانی که احساس کردیم به خدا نزدیک شدیم باید خوشحال باشیم اما اگر احساس کردیم از خدا دور هستیم دیگر نباید با هیچ چیز خوشحال شویم ، باید عزا بگیریم ولو اینکه پول و مقام داشته باشیم.
به گزارش ایرنا، موحدی کرمانی در بخش دیگری از خطبه اول گفت: ببینیم در طول عمر می خواهیم به چه کاری مشغول باشیم ، امام زین العابدین فرموده است : ' اگر به کاری جز طاعت تو ( خدا) مشغول باشم استغفار می کنم'، انسان می تواند هر کار که انجام می دهد، برای خدمت به مردم و برای نزدیکی به خدا باشد، به اداره می رود و جواب ارباب رجوع را به موقع می دهد، این خود عبادت است.
امام جمعه موقت تهران تاکید کرد که افرادی که به دنبال مقام عالیه و عرفان هستند، به این موارد کنند.

302/302

کد خبر: 760133

وب گردی

وب گردی