جعفری: سکوت جامعه جهانی مشوق اسرائیل برای ادامه اقدامات خصمانه‌اش است

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل تاکید کرد که سکوت شبهه‌برانگیز شورای امنیت در برابر سیاست‌های اسرائیل، این رژیم را به ادامه سیاست‌های خصمانه و حمایت‌های همه جانبه از تمامی گروه‌های تروریستی به ویژه جبهه النصره تشویق می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از شبکه خبری العهد، بشار جعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در بیانیه‌ای که آن را در نشست شورای امنیت درباره وضعیت خاورمیانه قرائت کرد، گفت: در طول چند سال گذشته به کشورهای عضو شورای امنیت نسبت به خطرات شیوه مخرب تغییر محتوا و اصول بند مربوط به وضعیت خاورمیانه هشدار دادیم که این اقدامات برای ادامه اشغال اراضی فلسطینی‌ها و خاک کشورهای سوریه و لبنان صورت گرفته است و اسرائیل به نقض قطعنامه‌های شورای امنیت مبنی بر عقب‌نشینی از اراضی فلسطینی‌ها تا مرزهای چهارم ژوئن ۱۹۶۷ میلادی ادامه می‌دهد.

جعفری گفت، آنچه محکومیت و نگرانی را در این زمینه برمی‌انگیزد،‌ آن است که نماینده دبیرکل بار دیگر این شیوه را دنبال کرده و عامدانه گفتگو درباره وضعیت جولان اشغالی را نادیده می‌گیرد.

این مقام سوری تاکید کرد: موضعگیری سوریه همواره در راستای حمایت از حق مردم فلسطین برای تعیین سرنوشت‌شان و تشکیل کشور مستقل خود با پایتختی قددس شرقی و نیز تضمین بازگشت آوارگان فلسطینی به کشورشان بوده است.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل اظهار داشت:‌ ادامه سکوت شبهه‌برانگیز شورای امنیت در برابر سیاست‌ها و اقدامات اسرائیل، این رژیم را به ادامه سیاست‌های خصمانه‌اش در اشغال اراضی فلسطینی‌ها، شهرک‌سازی‌ها، نقض توافقنامه تفکیک نیروها در جولان اشغالی و قطعنامه‌های شورای امنیت درباره مبارزه با تروریسم و نیز حمایت‌های همه جانبه از همه گروه‌های تروریستی به ویژه جبهه النصره تشویق می‌کند.

وی افزود: دشمن اسرائیلی تنها به حمایت از النصره اکتفا نکرده بلکه دست به حملات هوایی زد که به منزله نقض آشکار حاکمیت سوریه و توافقنامه تفکیک نیروها بود،‌ اسرائیل به تازگی نیز حمله هوایی را علیه خاک سوریه در تاریخ ۱۷ مارس ۲۰۱۷ ترتیب داد که این مساله بر این صحبت ما صحه می‌گذارد که تروریسم و اسرائیل دو روی یک سکه هستند.

جعفری ادامه داد: اسرائیل تنها طرفی است که با حمایت و نظارت اعضای دائم شورای امنیت زرادخانه هسته‌ای، شیمیایی و بیولوژیک در اختیار داشته و بارها با هر طرحی برای پاکسازی خاورمیانه از سلاح‌های کشتار جمععی مخالفت کرده است.

نماینده دولت دمشق در سازمان ملل تاکید کرد: اعضای دائم شورای امنیت به گمان خود برای برقراری صلح و در راستای منافع و حقوق مردم تلاش می‌کنند اما در واقع در حال حمایت از بدترین نوع اشغالگری هستند که بشریت به خود دیده است.

وی بار دیگر تاکید کرد: حق حاکمیت سوریه بر جولان اشغالی تا مرز چهارم ژوئن ۱۹۶۷ حقی غیرقابل مذاکره و یا عقب‌نشینی است.

نماینده سوریه در سازمان ملل در پایان گفت: دمشق خواستار اعمال فشار بر اسرائیل جهت آزادی فوری صدقی المقت، مبارز سوری و امل ابو صالح است که هر دو در شرایط غیرانسانی به سر می‌برند. این دو به دلیل اینکه از همکاری‌های اسرائیل با تروریست‌های النصره در جولان اشغالی فیلمبرداری کردند، بازداشت شدند.

منبع: ایسنا

۳۰۳

کد خبر: 760139

وب گردی

وب گردی