نوجوانان تکواندو ایران با شایستگی قهرمان آسیا شدند

در پایان مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا، تیم ملی تکواندو کشورمان با کسب 9طلا، 3 نقره و یک برنز برسکوی قهرمانی آسیا ایستاد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تکواندو، نهمین دوره مسابقات تکواندوی قهرمانی نوجوانان آسیا که از صبح روز چهارشنبه (30 فروردین ماه)، در مجتمع ورزشی "آتی‌راو" قزاقستان آغاز شده بود، پس از 3 روز پیکار 246 تکواندوکار از 22 کشور، عصر امروز (جمعه) به پایان رسید وتیم ملی تکواندو کشورمان(مجموع دختران و پسران) با کسب 13 مدال رنگارنگ بر سکوی قهرمانی قاره آسیا ایستادند.

در این رقابتها تیم‌ملی کشورمان با 9 مدال طلا، سه نقره ویک برنز قهرمان شد. کره جنوبی با 8 مدال طلا، 4 نقره و 3 برنز بر سکوی نایب قهرمانی ایستاد و تایلند با 2 طلا، 2 نقره و 2 برنز عنوان سوم را بدست آورد. تیم‌های قزاقستان و فیلیپین چهارم و پنجم شدند.

در بخش تیمی شیردختران کشورمان توانستند برای نخستین بار و با کسب 6 مدال طلا، یک نقره و 80 امتیاز با اقتدار بر روی سکوی قهرمانی قرار بگیرند، تیم تایلند با 2 مدال طلا، 2 نقره و 43 امتیاز نایب قهرمان شد و تیم کره‌جنوبی که خود را از مدعیان قهرمانی می دانست با یک مدال طلا، 2 نقره، 3 برنز و 42 امتیاز سوم شد.

هدایت تیم ملی تکواندو دختران بر عهده «اعظم درستی» به عنوان سرمربی و «نیلوفر صفریان»، «معصومه محمدیان» و «محبوبه محمدنژاد» به عنوان مربی بود.

اما در بخش پسران تیم کره‌جنوبی با 7 مدال طلا، 2 نقره و 99 امتیاز قهرمان شد، تکواندوکاران نوجوان کشورمان با 3 طلا، 2 نقره، یک برنز و 61 امتیاز نایب قهرمان شدند و تیم میزبان (قزاقستان) با یک مدال نقره، 3 برنز و 29 امتیاز بر سکوی سوم ایستاد.

هدایت تیم ملی پسران کشورمان بر عهده وحید عبداللهی (سرمربی) و حسین کریمی، سعید رمضانی و رشید فتاحی (مربیان) بود. محمدرضا زوار نیز به عنوان مدیر فنی ذر کنار تیم حضور داشت.

اسامی مدال آوران ایران ///

*** مدال طلا:
زهرا شجاعی( وزن 63- کیلوگرم)، مبینا شاکری(وزن 55- کیلوگرم)،مبینا نژاد(وزن 42- کیلوگرم)،زهرا علیزاده(وزن 46- کیلوگرم)، زهرا پوراسماعیل(وزن 68+کیلوگرم)، یلدا ولی نژاد( وزن 59- کیلوگرم)، حامد اصغری (وزن 51- کیلوگرم)، حمیدرضا هادیان(وزن 59-کیلوگرم)، محمد حسین یزدانی (وزن 73- کیلوگرم)

*** مدال نقره:
مهلا مومن زاده(وزن 44- کیلوگرم)، حمیدرضا صدری(وزن 48- کیلوگرم)، احمدرضا مختاری (وزن 68- کیلوگرم)

*** مدال برنز:
حمید رضا هادیان(وزن 59- کیلوگرم)

بدون مدال: مبینا بابالو، دنیا محمدی، ستاره چابکی، امیرعلی پروینی، امیرحسین وقوعی آذر، ابراهیم صفری

همچنین در پایان این رقابت‌ها با اعلام کمیته فنی مسابقات، اعظم درستی مربی جوان کشورمان به عنوان بهترین مربی آسیا انتخاب شد.

کد خبر: 760149

وب گردی

وب گردی