از تصمیم شورای نگهبان در احراز صلاحیت ها استقبال می کنیم

جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: به رغم اینکه شورای نگهبان از چهار کاندیدای ثبت نام کرده این جبهه تنها دو کاندیدا را احراز صلاحیت کرده است، جمنا از تصمیم شورا استقبال کرده و آن را ضامن اسلامیت و جمهوریت نظام اسلامی و برگزاری انتخابات قانونمند و باشکوه می داند.

به گزارش ایسکانیوز، در اطلاعیه این جبهه آمده است: اعلام تصمیم نهایی شورای نگهبان قانون اساسی به معنای برداشته شدن گامی مهم در جهت مهیا شدن ملت بزرگ ایران برای برگزاری یک انتخابات پرشور و تاریخی در 29 اردیبهشت 1396 است.

در ادامه این اطلاعیه بیان شده است: سید ابراهیم رییسی و محمدباقر قالیباف اکنون دو کاندیدای جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی و حاضر در صحنه انتخابات هستند و جبهه با تمام امکانات و قوا برای پایان دادن به وضع موجود در دستگاه اجرایی کشور و جلب اعتماد مردم بدان ها کمک خواهد کرد.
جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در این اطلاعیه تاکید کرده است: هرگونه مناظره انتخاباتی میان کاندیداها باید زنده برگزار شود تا مردم بتوانند بدون هر گونه شائبه جانبداری و دخل و تصرف از دیدگاه کاندیداها مطلع شوند. لذا جبهه از ستاد انتخابات کشور تقاضا می کند هر چه زودتر در تصمیم خود تجدید نظر کرده و مجوز برگزاری مناظرات زنده را صادر کند.
ستاد انتخابات کشور پس از اعلام اسامی از شورای شورای نگهبان شامگاه پنج شنبه با صدور اطلاعیه ای اسامی 6 نامزد احراز صلاحیت شده انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد.
سید مصطفی آقا میرسلیم فرزند سیدجلال، اسحاق جهانگیری کوه شاهی فرزند حسن، حسن روحانی فرزند اسدالله، سید ابراهیم رئیسی الساداتی فرزند سعید، محمدباقر قالیباف فرزند حسین و سید مصطفی هاشمی طبا فرزند سید ابوالقاسم، افرادی هستند که صلاحیت آنان مورد تأیید شورای نگهبان قرار گرفت.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و نخستین میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی 29 اردیبهشت ماه برگزار می شود.

خبرنگار و منتشرکننده: راضیه فراهانی

کد خبر: 760162

وب گردی

وب گردی