تاکید بر توسعه همکاریهای فرهنگی در دیدار سفیر ایران با رئیس شورای مفتیان روسیه

در دیدار سفیر ایران با رئیس شورای مفتیان روسیه بر توسعه همکاریهای فرهنگی تاکید شد.

به گزارش ایسکانیوز، مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه با شیخ راویل عین الدین رئیس شورای مفتیان این کشور دیدار و مسائل مختلف پیرامون توسعه همکاری های فرهنگی فی مابین ، منطقه و جهان اسلام را مورد تبادل نظر قرار دادند.
شیخ راویل عین الدین در این دیدار با اشاره به تعاملات و روابط در حال گسترش ایران و روسیه بر آمادگی اداره دینی این کشور برای توسعه همکاری ها تاکید کرد.
سنایی نیز در این دیدار ، تلاش های رئیس شورای مفتیان روسیه در ایجاد و پیشبرد گفت وگوهای دینی، تقریب و وحدت میان مسلمانان و پیروان مذاهب اسلامی را ارزشمند خواند.
سفیر ایران در روسیه تاکید کرد که امروز ملت ها و جوانان منطقه بیش از هر زمان دیگری نیازمند شناخت تفکر اسلامی اصیل، عقلائی و معتدل هستند.
شیخ راویل عین الدین نیز با اشاره به همکاری ها و روابط خوب ایران و روسیه، خاطر نشان کرد که تحقق وحدت اسلامی یکی از اهداف ما است و پیروان مذاهب اختلافات جدی باهم ندارند و همه امت واحده اسلامی را تشکیل می دهند.
در این دیدار دو طرف به پیگیری انجام همکاری های مشترک فرهنگی بویژه در زمینه های برگزاری همایش ها و گفت وگوهای مشترک فرهنگی و علمی تاکید کردند.

خبرنگار و منتشرکننده: راضیه فراهانی

کد خبر: 760179

وب گردی

وب گردی