پاسخ اسد درباره امکان دیدار و مذاکرات سه جانبه بین سران ایران، روسیه و سوریه

 رئیس جمهوری سوریه امکان دیدار و مذاکره با حسن روحانی و ولادیمیر پوتین رئیسان جمهوری ایران و روسیه را در آینده بعید ندانست.

به گزارش ایسکانیوز بشار اسد بشار اسد در گفت وگو با خبرگزاری روسیاسگودنیا که بخشی از آن امروز (جمعه) انتشار یافت در پاسخ به پرسشی در باره امکان دیدار و مذاکرات سه جانبه بین سران ایران، روسیه و سوریه، گفت: ممکن است اگر در آینده لازم باشد، چنین دیداری انجام گیرد.
وی افزود: برگزاری این دیدار ایده خوبی است، اما برای ما در سوریه اولویت دستیابی به اهداف است. باید یادآور شوم مسائل تشریفات مطرح نیست.
رئیس جمهوری سوریه ادامه داد: موضوع سطح دیدار مطرح نیست، زیرا هر کس که در مذاکرات شرکت کند و در هر مقامی باشد، نماینده کشور و حکومت خود است.
ایران، روسیه و سوریه در مسائل اساسی منطقه ای همچون مبارزه با تروریسم مواضع مشترک و واحدی دارند که نقطه مقابل رویکرد غرب در حمایت از این پدیده است.
نشست وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، روسیه و سوریه نیز 25 فروردین ماه در مسکو نشان دهنده هماهنگی سه کشور در رویارویی با پدیده تروریسم و مخالفت با نادیده گرفتن حاکمیت ملی سوریه بود.
این نشست سه جانبه دومین رایزنی مشترک محمد جواد ظریف، سرگئی لاوروف و ولیدالمعلم با موضوع سوریه و حل سیاسی بحران این کشور در مسکو بود که هماهنگی بیشتر مواضع را در پی داشته است.

تایید کننده:سرلک

کد خبر: 760182

وب گردی

وب گردی