نظارت و بررسی سلامت اداری مهمترین اولویت دانشگاه آزاد اسلامی است/ ضرورت تهیه بانک اطلاعاتی  در دانشگاه

هر سازمانی جهت حفظ منافع و تقویت سلامت اداری خود زیر نظر مستقیم عالی ترین مقام آن سازمان، بدون در نظر گرفتن استثنایی در تمام سطوح کنترل و بازرسی می شود که دانشگاه آزاد اسلامی نیز از این مقوله جدا نیست.

دکتر صفریان رئیس مرکز نظارت، بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با ایسکانیوز به معرفی کلی این مرکز پرداخت و گفت: هر سازمانی جهت حفظ منافع و تقویت سلامت اداری خود زیر نظر مستقیم عالی ترین مقام آن سازمان، بدون در نظر گرفتن استثنایی در تمام سطوح کنترل و بازرسی می شود که دانشگاه آزاد اسلامی نیز از این مقوله جدا نیست.

دکتر صفریان افزود: بازرسی یک فعالیت هدفدار، منظم و با برنامه است تا جامعه مورد بازرسی را با مقررات و ضوابط و معیارهای تعیین شده مقایسه و اختلافها را شناخته و نسبت به اصلاح آنها توصیه ها و راه کارهای لازم را ارایه کند.

وی اهم اقدامات و برنامه های انجام شده طی سه سال و نیم گذشته را 234 فقره بازرسی، 211 فقره حسابرسی و توسعه سیستم های اطلاعاتی و نرم افزاری در جهت تسریع و تسهیل در امور درخواست ها و شکایات واصله که تعداد آنها بالغ بر 27101 مورد بود نام برد.

وی بررسی مشکلات و نواقص مربوط به سامانه جذب هیات علمی در سالهای 92 تا 93، تخلفات آموزشی، سوء استفاده های شغلی و رسیدگی به تخلفات اخلاقی را از جمله اقدامات صورت گرفته توسط این مرکز دانست و گفت: در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات اقدامات موثری از جمله طراحی سیستم جستجو براساس index بر روی تمام داده های ورودی و طراحی زیرسیستم دسترسی به پایگاه داده مرکزی و ایجاد تیم های تحلیلی در جهت آنالیژ شکواییه ها و اعلانات واصله به سامانه اینترنتی مرکز برای تهیه راهنمایی های لازم ارباب رجوع نیز عملکرد مناسبی داشته ایم.

دکتر صفریان با اشاره به 5 میلیون و 600 هزار فارغ التحصیل و یک میلیون و 600هزار مشغول به تحصیل در دانشگاه آزاد، داشتن برنامه حسابرسی از واحدها و مراکز دانشگاهی و توسعه سیستم های اطلاعاتی و نرم افزاری و همچنین تهیه بانک اطلاعاتی دانشگاه و تخصصی کردن بررسی پرونده های ارجاعی در حوزه های مختلف را ضروری دانست.

200/202

خبرنگار: ناهید سمیعی/انتشار:آخوندی

کد خبر: 760189

وب گردی

وب گردی