ناصری:  جامعه طرفدار سیاست‌ورزی اخلاقی است

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: جامعه طرفدار سیاست‌ورزی اخلاقی است و از رعایت اخلاق بیشتر خوشش می‌آید تا دروغگویی و افترازنی.

به گزارش ایسکانیوز، عبدالله ناصری درباره لزوم پایبندی جناح‌های سیاسی به اخلاق و پرهیز از تخریب جریان رقیب، ‌اظهار کرد: سیاست اخلاقی پس از انقلاب نهادینه نشده است و ما همواره در فصل انتخابات فضای خوبی نداشته‌ایم در حالیکه جامعه سیاست‌ورزی اخلاقی را می‌پسندد.

وی در ادامه افزود: یکی از دلایل وقوع این بی‌اخلاقی‌ها، رسانه ملی است. امام خمینی (ره) صداوسیما را دانشگاه انسان سازی دانست. صداوسیما می‌تواند نقش بسیار مهمی در جامعه ایفا کند، اما این رسانه یک طرف انتخابات شده است. در هشت سال دولت احمدی‌نژاد صداوسیما هر آمار و ارقامی که دولت اعلام می‌کرد منتشر می‌کرد اما عملکرد این دولت را وارونه جلوه می‌دهد به طور مثال در مورد افتتاح فازهای جدید پاش جنوبی اینگونه القا کرد که بخش مهمی از اجرا و تکمیل این فازها در نتیجه تلاش دولت قبل بوده است.

ناصری همچنین گفت: امروزه فضای مجازی در اختیار نسل جوان است. این نسل اگر با دروغ مواجه شود واکنش نشان می‌دهد. نسل جوان خیلی حوصله و صبوری ندارد و اگر با هجمه سازماندهی شده علیه دولت مواجه شود در فضای مجازی واکنش نشان می‌دهد که این واکنش می‌تواند با عصبانیت همراه باشد. من رسانه ملی را به عنوان پدر خانواده می‌دانم که بیش از دو دهه است که نقش پدری خود را ایفا نکرده است.

وی تاکید کرد: امروز جامعه هم به این نتیجه رسیده است که صداوسیما به جای بی‌طرفی در انتخابات دارای جهت‌گیری است این رویکرد صداوسیما در سال 76 هم رخ داد اما نتیجه انتخابات آنگونه که صداوسیما می‌خواست نشد. به نفع خود صداوسیماست که فراجناحی عمل کند.

این فعال اصلاح‌طلب در پایان در گفت‌وگو با ایسنا، خاطرنشان کرد: برای دور شدن از فضای بی‌اخلاقی در عرصه انتخابات باید این فرهنگ را نهادینه کنیم که جناح‌ها رویکرد ایجابی داشته باشند و به جای تخریب یکدیگر، برنامه‌های خود را بیان کنند زیرا جامعه از اخلاق‌مداری خیلی بیشتر از افترا زدن و دروغگویی استقبال می‌کند.

302/302

کد خبر: 760198

وب گردی

وب گردی