ترامپ به کمک چین در حل مساله کره شمالی اطمینان دارد

مایک پنس اعلام کرد، دونالد ترامپ اطمینان دارد که چین برای حل صلح آمیز مساله کره شمالی کمک خواهد کرد.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مایک پنس،‌ معاون اول رئیس‌جمهور آمریکا در کنفرانس خبری با مالکولم ترنبول، نخست وزیر استرالیا در سیدنی اعلام کرد: چین دیگر نقش فعال و سازنده‌ای در پاسخ به تهدیدات کره شمالی بازی خواهد کرد. اکنون ترامپ و من اطمینان کامل داریم چین به شیوه مناسبی با کره شمالی رفتار کرده و من در این باره امیدوار هستم.

وی ادامه داد: ترامپ به صراحت چند روز گذشته اعلام کرده است که اگر چین قادر به رفع تهدید کره شمالی نیست آمریکا و متحدانش می‌توانند این کار را انجام دهند.

پنس اضافه کرد: آمریکا به دنبال فشار بیشتر اقتصادی و دیپلماتیک علیه کره شمالی است و اکنون همه گزینه‌ها بر روی میز است و آمریکا خود را برای هر آنچه که لازم است آماده کرده است.

در هفته‌های اخیر تنش میان کره شمالی و آمریکا افزایش یافته است.

روز پنجشنبه ترامپ اعلام کرد که به شی جینپینگ،‌ رئیس‌جمهور چین وعده داده است که اگر پکن برای رفع تهدید کره شمالی گام‌های بیشتری بردارد، روابط بهتری با این کشور داشته باشد.

ترامپ بر این باور است که پکن تنها کشوری است که می‌تواند به پیونگ یانگ در راستای تعلیق فعالیت‌های هسته‌ای و موشکی‌اش فشار آورد.

مایک پنس در این کنفرانس مطبوعاتی درباره روابط بلندمدت استرالیا و آمریکا تاکید کرد و با اشاره به توافق انجام شده میان این دو کشور درباره پناهجویان گفت: آمریکا اگرچه با این توافق موافق نیست اما آن را اجرا خواهد کرد. براساس این قانون آمریکا تا ۱۲۵۰ تن از پناهجویانی که در کمپ‌های پناهجویی استرالیا در جزایر نائورو و پاپوآگینه نو حضور دارند، خواهد پذیرفت.

در ماه ژانویه ترامپ در گفت‌وگوی تلفنی با مالکوم ترنبول، نخست‌وزیر استرالیا خشم خود را از این توافق که در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا امضا شده بود را اعلام کرده و در پیامی در توئیتر آن را احمقانه اعلام کرده بود.

منبع: ایسنا

303/300

کد خبر: 760223

وب گردی

وب گردی