واکنش دبیرکل سازمان بدر به سخنان اردوغان علیه حشد شعبی

دبیرکل سازمان بدر عراق اظهارات اخیر رئیس‌جمهور ترکیه درباره حشد شعبی را تلاش برای پوشش نهادن بر حمایت‌های آنکارا از تروریست‌ها دانست و خواستار قطع تبادلات تجاری با ترکیه شد.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از شبکه تلویزیونی سومریه نیوز عراق، هادی العامری، دبیرکل سازمان بدر عراق در واکنش به اظهارات اخیر رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه گفت: ضعف دولت عراق اردوغان را به بیان چنین سخنانی تشویق کرده و در استمرار حضور نیروهای ترکیه‌ای در بعشیقه نقش دارد.

العامری در ادامه توقف تبادلات تجاری عراق با ترکیه برای "تحقیر آنکارا" را خواستار شد.

دبیرکل سازمان بدر اظهار داشت: ما از اظهارات غیرمسئولانه اردوغان که به اظهارنظرهای غیرمسئولانه درباره کشورهای اروپایی مشهور است، تعجب نمی‌کنیم، این سخنان تنها تلاش برای سرپوش گذاشتن بر حمایت‌های آنکارا از تروریست‌هاست.

وی افزود: ترکیه نقش بسزایی در حمایت از تروریسم داشته است بهانه امروزشان برای مبارزه با تروریسم دروغ است، ترکیه از تمامی عملیات‌های تروریست‌ها در عراق و سوریه حمایت و پشتیبانی می‌کند اما ما افتخار می‌کنیم که ازمردم خود در برابر گروه‌های تروریستی افراطی و کینه توز دفاع می‌کنیم.

العامری در ادامه با انتقاد از ضعف دولت گفت: این امر نقش بسیاری در تشویق اردوغان به بیان چنین نظراتی و نیز استمرار حضور نیروهای ترکیه‌ای در بعشیقه با وجود آزادی این منطقه توسط ارتش، پلیس، نیروهای مبارزه با تروریسم و حشد شعبی داشته است.

وی افزود: اصرار ترکیه بر حضور نیروهایش در بعشیقه نشان می‌دهد که آنها به خاک عراق چشم طمع دارند و این اشغالگری آشکار و روشن است.

رئیس‌جمهور ترکیه اخیرا حشد شعبی را "سازمانی تروریستی" خوانده و ایران را به نفوذ و دخالت در کشورهای عربی متهم کرده است.

به دنبال این سخنان وزارت خارجه عراق سفیر ترکیه در بغداد را احضار کرد.

حیدر العبادی، نخست وزیر عراق نیز در واکنش به این ادعاهای اردوغان ضمن ابراز تعجب از آن تاکید کرد: حشد شعبی نیرویی متحد و دوستدار عراق و مردم آن است و متعلق به هیچ کشور دیگری نیست.

العبادی در ادامه از "کشورهای دوست و همسایه" خواست در امور داخلی عراق دخالت نکرده و در مبارزه با تروریست‌ها به این کشور کمک کنند.

منبع: ایسنا

303/300

کد خبر: 760257

وب گردی

وب گردی