رحمانی فضلی: اولین کسی که درباره مناظره های غیر زنده اعتراض کرد، رئیس جمهور بود

وزیر کشور اعلام کرد نظر نهایی در مورد برگزاری زنده مناظره کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری امروز در جلسه کمیسیون نظارت امنیت انتخابات اعلام می شود.

به گزارش ایسکانیوز، عبدالرضا رحمانی فضلی روز شنبه در حاشیه همایش فرماندهان ناجا در جمع خبرنگاران در مورد زنده برگزار شدن مناظرات انتخاباتی افزود: بحث مناظره ها از جمله موضوعاتی است که از نظر افکار عمومی و رسانه ها اهمیت زیادی یافته و از این بابت خوشحالیم که جامعه و رسانه به دنبال شفاف سازی و فضای آزاد است و این نشانه بلوغ افکار عمومی را نشان می دهد.
وی ادامه داد: در مناظره های غیر زنده نماینده کاندیداها حضور داشته و مواردی از جمله تهمت ها و مسائلی را که شئونات اخلاقی رعایت نشود، حذف می شود.
رحمانی فضلی در پاسخ به این سوال که آیا مناظره های غیر زنده از جذابیت برنامه نمی کاهد، گفت: جذابیت برنامه های زنده بسیار است اما نتیجه برنامه زنده انتخابات سال 88 را دیدید که هزینه بالایی بابت آن در سیاست داخلی و حوزه بین المللی پرداختیم.
وزیر کشور اضافه کرد : در جلسه ای که به این منظور برگزار شد استدلال هایی در حوزه امنیت عمومی و رعایت قوانین و مقررات مطرح شد چرا که اگر حرفی در برنامه زنده عنوان شود در آن لحظه قابل مدیریت نیست.
وی تاکید کرد در حالی این مناظره ها به صورت غیر زنده برگزار می شود که نماینده نامزدها ناظر هستند.
رحمانی فضلی گفت: در این شرایط برخی از رسانه ها به جای اینکه با این مسئله به صورت کارشناسی، علمی و تجربی برخورد کنند، آن را سیاسی کرده و اعلام کرده اند که وزارت کشور این تصمیم را گرفته است؛ در حالی که در طول عمرم در هیچ مسئله ای خلاف صداقت نگفته ام و هیچ مشورت و هم فکری در این زمینه با رییس جمهوری نداشتم.
وزیر کشور اضافه کرد: اولین کسی که در باره این مسئله اعتراض کرد، رئیس جمهور بود. وی در سفر شیراز حضور داشت و این مسئله را آنجا مطرح کرد و به من نیز زنگ زد.
وی افزود: در آیین نامه مطرح شده که اگر استدلال، شواهد و قرائن به گونه ای باشد و رای بدین سو سوق یابد که مناظره ها آزاد و زنده برگزار شود، رای گیری خواهد شد.
رحمانی فضلی اظهار کرد: بنده به عنوان وزیر کشور فقط مسئول برگزاری انتخابات نیستم بلکه باید امنیت، سلامت در انتخابات و قانونی برگزار شدن آن را مد نظر قرار دهم.
وی با اشاره به اینکه جلسه شب گذشته درمورد کمیسیون نظارت بر انتخابات بود، گفت: امروز جلسه ای به این منظور برگزار می شود، استدلال ها عنوان شده و اگر اقناع کننده باشد، مناظره ها به صورت زنده پخش خواهد شد.
رحمانی فضلی با اشاره به اینکه انتخابات مساله مهم و سرنوشت سازی است، گفت: تاکید رهبری و رئیس جمهوری برگزاری انتخابات سالم و توام با آرامش و مشارکت بالا است و نقش رسانه ها در انتخابات بسیار مهم است.
وزیر کشور به خبرنگاران گفت: هر کلمه و تحلیل شما می تواند در فضای قانونی و شکل گیری این فضا موثر باشد براین اساس از شما می خواهیم با حفظ امانت داری و اصول خبرنگاری رفتار کنید.
رحمانی فضلی گفت: خبرنگاران باید از تهییج بی مورد جامعه پرهیز کرده و از بیان حدسیات و گمانه زنی هایی که قطعیت ندارد پرهیز کنند چون این اقدام هیچ اثری جز کدورت و ایجاد فضای ابهام اثری ندارد براین اساس درخواست داریم با رعایت اخلاق و امانتداری فعالیت کرده و ستاد انتخابات فعال بوده و در خدمت شما هستیم.
به گزارش ایرنا، وی در مورد تصمیم شورای امنیت ملی در زمینه ممنوع التصویری محمود احمدی نژاد، گفت: این شورا در این زمینه هیچ تصمیمی نگرفته است.

تاییدکننده: سرلک

کد خبر: 760258

وب گردی

وب گردی