45مین سالگرد گرامیداشت روز جهانی زمین پاک در لرستان

به مناسبت روز جهانی زمین پاک مراسمی با حضور مدیرکل دفتر مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست ،معاونت عمرانی استانداری لرستان، فرمانداران شهرهای خرم آباد و پلدختر، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان و مشارکت و حضور گسترده صدها نفر از علاقمندان و تشکل های محیط زیستی در منطقه زیبای کول چپ (زیستگاه سمندر لرستانی) برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست لرستان، در این مراسم مهرداد فتحی بیرانوند مدیرکل حفاظت محیط زیست استان لرستان ضمن گرامیداشت این روز و تشکر از حضور گستره فعالین محیط زیستی و مسئولین استانی به برخی از چالش های محیط زیستی که به علت کم مهری و بی توجهی انسانها در سالهای اخیر نسبت به محیط زیست صورت گرفته، اشاره و تصریح کرد: برای مقابله با این چالش ها نیازمند عزم جدی و مشارکت همه اقشار جامعه هستیم .
وی افزود: کشور ما در منطقه خشک و نیمه خشک قرار دارد و با مشکلات زیست محیطی عدیده ای مواجه است و روزهای نمادین هم فرصتی است که حساسیت مردم جامعه را نسبت به موضوعات زیست محیطی بالا ببریم و با آگاهی دادن به آنها بتوانیم رفتار متناسب در خصوص موضوعات زیست محیطی را در جامعه نهادینه کنیم.
فتحی گفت: از نظر سازمان ملل متحد کسی که سواد خواند و نوشتن را دارد تنها بخش کوچکی از سواد لازم در قرن 21 را دارد و یونسکو تاکید می کند که تنها کسی راباید با سواد دانست که دارای سواد عاطفی، سواد ارتباطی ، سواد رسانه ای و سواد بوم شناختی و همچنین سواد انرژی باشد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان ضمن قدر دانی از حضور گسترده علاقمندان و سازمانهای مردم نهاد محیط زیستی حضور آنان را مایه دلگرمی دانست و افزود: امروزه با مشارکت و همکاری و همراهی تشکل های محیط زیستی می توان بسیاری از چالشهای موجود را مرتفع کرد.
مهندس درویش مدیر کل دفتر مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست نیز در این همایش گفت: امروز 45مین سالگرد گرامیداشت روز جهانی زمین پاک است که اسکندر فیروز بنیانگذار سازمان حفاظت محیط زیست کشور نقش اساسی و کلیدی در نامگذاری این روز جهانی داشت.
وی افزود: استان لرستان استانی بی نظیر و قلب تپنده زاگرسی است که 45 درصد آب شیرین کشور را تولید می کند و اگر حال بلوط لرستان خوب باشد، حال مردم لرستان و حال همه ایران خوب خواهد بود.
مدیرکل دفتر مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست ضمن قدردانی از تشکل های محیط زیستی لرستان گفت: این تشکل ها ی مردم نهاد در بحث محیط زیست استان فعالیت جدی دارند و همگام با محیط زیست و پیشگام هستند.
در این مراسم باشکوه اصلانی معاون عمرانی استانداری لرستان، رضا اسدی نماینده شورای هماهنگی شبکه سازمانهای مردم نهاد محیط زیست و منابع طبیعی استان نیز در خصوص محیط زیست و اهمیت آن و همچنین ضرورت مشارکت و همکاری همه اقشار جامعه سخنانی را ایراد کردند.
در پایان این مراسم با مشارکت فعالین و سازمانهای مردم نهاد محیط زیستی و محیط زیست بصورت نمادین پاکسازی این منطقه نیز انجام شد.
گفتنی است که در همه شهرهای استان نیز با اجرای مراسم ها و همایش های پیاده روی خانوادگی و همچنین پاکسازی با حضور مسئولین و تشکل های محیط زیستی و علاقمندان به محیط زیست برگزار شد.

دریافت کننده:زهرا پورعادل/انتشاردهنده:زهره حاجیان

700/703

کد خبر: 760272

وب گردی

وب گردی