استقبال دولت از اوراق خزانه اسلامی

دولت با استفاده از اسناد خزانه اسلامی بخش مهمی از بدهی خود در حدود ۸ هزار میلیارد تومان را پرداخت کرد.

به گزارش ایسکانیوز، مصباحی‌مقدم، رئیس کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار درباره تأثیر اسناد خزانه اسلامی بر حل مشکل بدهی دولت عنوان کرد: خوشبختانه سال گذشته، دولت با استفاده از اسناد خزانه اسلام بخش مهمی از بدهی خود در حدود ۸ هزار میلیارد تومان را پرداخت کرد. امسال هم قصد دارد از اسناد خزانه اسلامی استفاده کند .

رئیس کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار، درباره وضعیت استقبال از ابزارهای مالی اسلامی در بازار سرمایه ایران گفت: حقیقت این است که این ابزارها، مورد استقبال خوبی قرار گرفته است؛ به طوری که برخی از این اوراق بهادار، در مدت کوتاهی خریداری شده است.

وی در این خصوص ادامه داد: مثلا اوراق رهنی مسکن، به مبلغ 300 میلیارد تومان منتشر شد که در مدت کمتر از یک دقیقه به فروش رفت. این مسئله نشان دهنده استقبال خوبی است که از اوراق بهادار اسلامی وجود دارد و متعاقب آن، بانک مسکن، بنا را بر این گذاشت که انتشار این اوراق را تا مبلغ ۱۰ هزار میلیارد تومان بالاتر ببرد و این نشان دهنده جذاب بودن این اوراق برای سرمایه گذاری است.

مصباحی‌مقدم درباره تأثیر اسناد خزانه اسلامی بر حل مشکل بدهی دولت عنوان کرد: خوشبختانه سال گذشته، دولت از این ابزار استفاده کرد و بخش مهمی از بدهی خود در حدود ۸ هزار میلیارد تومان را پرداخت کرد. امسال هم قصد دارد از اسناد خزانه اسلامی استفاده کند .

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره پیش‌بینی خود از آینده بازار مالی اسلامی در ایران جهان نظام یادآور شد: پیش‌بینی بنده این است که بازار سرمایه اسلامی، به دلیل فواید بسیار زیاد و ثباتی که دارد، با استقبال خوبی در داخ ل و خارج از کشور مواجه خواهد شد و به دلیل مشروعیت، به میزان بیشتری توسط مردم مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

رئیس کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار در پایان با اشاره به استقبال خوب غیرمسلمانان از بازار مالی اسلامی گفت: البته در بازارهای جهانی، اوراق بهادار اسلامی مورد استقبال خوبی قرار گرفته است؛ به طوری‌ که مشتریان این اوراق در میان غیرمسلمانان هم هستند.

دریافت ککننده: روا ذوالفقاری انتشاردهنده: پورعرب

کد خبر: 760339

وب گردی

وب گردی