آیین گرامیداشت روز علوم آزمایشگاهی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد برگزار شد

به مناسبت بزرگداشت حکیم جرجانی، آیین گرامیداشت روز علوم آزمایشگاهی در سالن اجتماعات علامه شهیدی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در این آیین که با حضور رئیس، معاونین، اساتید و دانشجویان رشته علوم آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد برگزار شد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد طی سخنانی ضمن تبریک روز علوم آزمایشگاهی به اساتید و دانشجویان این رشته گفت:«نعمت قدرشناسی و سپاس از معلمین و استادان رسم بجا و پسندیده ای است که به به پاس تقدیر از آنان برگزار می شود. و در تقویم ما کم نیستند روزهایی که به نام بزرگان کشور و به پاس تقدیر از خدمات آنان نام‌گذاری شده است.»

دکتر مجید شمس افزود:«سی امین روز از فروردین نیز بهانه ای برای قدرشناسی از زحمات بزرگانی چون حکیم جرجانی است که در عرصه علوم آزمایشگاهی فعالیت می کردند و سرآمد روزگار خود بودند.»

وی گفت: «باعث خرسندی است که دانشگاه آزاد اسلامی بستری فراهم آورده تا هر طالب علمی بتواند بدون هیچ محدودیتی در رشته مورد نظر خود ادامه تحصیل داده و فارغ التحصیل شود.»

معاون علوم پزشکی واحد بروجرد نیز در این مراسم گفت:«حکیم جرجانی به عنوان الگو به ما معرفی شده است. وی یکی از نوابق علوم پزشکی در عصر خود است که کتاب ارزشمند"ذخیرهٔ خوارزمشاهی را به زبان فارسی در قرن ششم هجری ‌در10 فصل نگاشته ‌است. ذخیرهٔخوارزمشاهی بزرگ‌ترین کتاب پزشکی به زبان فارسی بود که تا بدان تاریخ نوشته می‌شد و به مدت 600 سال به عنوان کتاب مرجع در حوزه علوم پزشکی مورد استفاده بوده است.»

محسن رازانی افزود: «علوم آزمایشگاهی از بخشهای مهم و زیربنایی علوم پزشکی است که اگر نباشد قسمت عمده ای از علوم پزشکی فلج خواهد شد. چرا که مبنای کار بسیاری از پزشکان جواب آزمایشگاه است.»

وی خطاب به دانشجویان رشته علوم آزمایشگاهی افزود: «مسئولیت شما مهم وخطیر است و نهایت دقت در آن باید به کار گرفته شود. رشته علوم آزمایشگاهی به دلیل سرو کار داشتن با مواد بیولوژیکی جز مشاغل سخت و زیان آور است و از مطالبات صنفی این گروه بازنشستگی با 26 سال سابقه است.»

رازانی ضمن دعوت دانشجویان به مطالعه بیشتر، از آنان خواست به کارهای پژوهشی و تحقیقاتی اهمیت بیشتری بدهند.

معاون دانشجویی و فرهنگی نیز طی سخنانی با تبریک روز علوم آزمایشگاهی و تشکر از دست اندرکاران برگزاری این مراسم علوم آزمایشگاهیها را همیاران پزشکان برای اطمینان و محکم کاری در کارآنان خواند و افزود:«چون در این کار با جان انسانها سر و کار دارید باید نهایت دقت و اطمینان را در کار خود لحاظ کنید.»

در ادامه فرزاد پارسا مدیرگروه رشته علوم آزمایشگاهی واحد بروجرد نیز طی سخنانی دانشجویان را به رعایت اصول اخلاقی و انسانی فرا خواند.

در این مراسم برنامه های متنوعی از جمله مسابقه، تئاتر، شعر، طنز و پخش کلیپ اجرا شد. و از اساتید و دانشجویان برتر این رشته با اهدای جوایزی تقدیر شد.

کد خبر: 760352

وب گردی

وب گردی