ترامپ: مشکلی با متهم کردن بنیانگذار ویکی لیکس ندارم

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا می گوید، اگر وزارت دادگستری به دنبال متهم کردن «جولیان آسانژ» بنیانگذار ویکی لیکس است، مشکلی با این مساله ندارد.

به گزارش ایسکانیوز، شبکه خبری ای بی سی نیوز آمریکا، رئیس جمهوری آمریکا می گوید در روند تصمیم گیری ها، دخالتی نخواهد کرد اما از «جف سشنز» دادستان کل آمریکا در صورت متهم کردن آسانژ به ارتکاب جرم حمایت خواهد کرد.
دولت آمریکا در چند روز گذشته لفاظی هایش علیه ویکی لیکس را افزایش داده است هر چند که ترامپ از انتشار ایمیل های «هیلاری کلینتون» نامزد انتخابات ریاست جمهوری 2016 استقبال کرد.
سشنز پنجشنبه گذشته به خبرنگاران گفت: بازداشت آسانژ همزمان با تشدید تلاش های وزارت دادگستری برای تحت پیگرد قرار دادن افرادی که اطلاعات محرمانه را در اختیار رسانه ها قرار می دهند، در اولویت قرار دارد.
«مایک پمپئو» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) نیز هفته گذشته ویکی لیکس را به به عنوان «یک سرویس اطلاعات جاسوسی دشمن» و تهدیدی علیه امنیت ملی محکوم کرد.
روزنامه انگلیسی ایندیپندنت نیز در گزارشی در همین زمینه نوشت: ترامپ که یکبار به حامیانش گفته بود «ویکی لیکس را دوست دارد» گفته است که با اقدام وزارت دادگستری برای متهم کردن آسانژ مشکلی ندارد.
به گزارش ایرنا، خبرگزاری فرانسه روز پنجشنبه به نقل از روزنامه واشنگتن پست گزارش داد که اولویت نخست وزارت دادگستری آمریکا از این پس، اقامه دعوی جدید علیه جولیان آسانژ موسس سایت افشاگر ویکی لیکس است تا هرچه زودتر او را دستگیر و محاکمه کند.
تارنمای افشاگر ویکی‌لیکس در سال 2006 کار خود را با افشای اطلاعات محرمانه دولتی آغاز کرد.
دولت آمریکا تاکنون بصراحت از دستگیری و محاکمه آسانژ بنیانگذار این تارنما که اکنون در سفارت اکوادور در لندن به سر می‌برد، خودداری ورزیده است.
وی دی ماه گذشته نوعی معامله را پیشنهاد کرد و گفت اگر «چلسی مَنینگ» سرباز و افشاگر اطلاعات آمریکا عفو شود، حاضر است به آمریکا بازگردد.
اوباما در همان دوران با استفاده از اختیارات خود به عنوان رئیس‌جمهوری آمریکا، مجوز کاهش محکومیت منینگ را صادر و اعلام کرد که این افشاگر سابق، در ماه مه (اردیبهشت) از زندان آزاد خواهد شد و محکومیت 35 ساله او به 5 سال تقلیل می یابد.

منبع: ایرنا

303/300

کد خبر: 760424

وب گردی

وب گردی