رویکرد دانشگاهها در انتخابات افزایش حضور و مشارکت مردم است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه دانشگاهها در انتخابات نقش مهمی دارند، گفت: حضور سخنرانان و تمام برنامه های انتخاباتی در دانشگاه ها باید با محوریت مشارکت حداکثری باشد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر محمد فرهادی درجمع رؤسای دانشگاههای استان همدان افزود: دانشگاهها باید با دعوت از داوطلبان انتخابات، نمایندگان و شخصیت های سیاسی، اجتماعی در انتخابات نقش ایفا کنند تا حضور و مشارکت مردم در انتخابات بیشتر از دوره های قبل باشد.

وی با بیان اینکه دانشگاهها و مراکز آموزش عالی خوبی در همدان فعالیت دارند گفت: دانشگاه بوعلی سینای همدان یکی از دانشگاههای مطرح کشور است.

دکترفرهادی در ادامه با بیان اینکه پذیرش دانشجوی خارجی ازبرنامه ها و سیاست های وزارت علوم است، گفت: پس از برجام و آمد و رفت هیئت‌های علمی و دانشگاهی و بحث هایی که در کشور صورت گرفت، مقام معظم رهبری ضمن آنکه تعامل علمی را ضرورت دانستند بر ضرورت ساماندهی همکاری های علمی بین المللی تاکید کردند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه بوعلی سینای همدان، پذیرش دانشجوی خارجی را آغاز کرده است گفت: افزایش ارتباطات بین المللی این دانشگاه باید از برنامه های اصلی آن باشد.

وزیر علوم تاکید کرد: تمام دانشگاههای کشور و از جمله دانشگاههای استان همدان باید به سمت رشته های جدید و بین رشته ای بروند و مأموریت گرایی را دنبال کنند.

وزیر علوم اظهار داشت: باید دانشگاههای کشور ارتباط خودرا با محیط پیرامون بیشتر کنند و برای رفع مشکلات منطقه خود پروژه های مطالعاتی انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه تا تیر ۱۳۹۶ اعتبارات عمرانی مجددی به دانشگاهها اختصاص می یابد گفت: دانشگاهها برای ثبت رسمی و اخذ سند برای اموال و دارایی های خود اقدام کنند.

وزیر علوم در خصوص وضعیت پژوهش در آموزش عالی کشورمان گفت: رتبه اول شتاب علمی دنیا را داریم.

دکتر فرهادی با اشاره به اینکه در مقالات مشترک با محققان و مراکز تحقیقاتی خارجی، باید تلاش بیشتری کنیم تاکید کرد: افزایش ارتباطات علمی بین المللی این موضوع را برطرف خواهد کرد.

وزیر علوم در خصوص مباحث دانشجویی گفت: با همکاری دولت و مجلس شورای اسلامی، ممنوعیت ساخت خوابگاه توسط دولت برداشته شد و امکان ساخت مشارکتی و خیّرساز نیز به صورت ۵۰ درصد هزینه سهم خیّرین و ۵۰ درصد سهم دولت فراهم شده است.

گفتنی است وزیر علوم به قصد دیدار با دانشگاهیان و بازدید از پروژه های عمرانی و آموزشی دانشگاههای استان همدان به این استان سفر کرده است.

خبرنگار و انتشار دهنده: پارسا فرخوی

201

کد خبر: 760458

وب گردی

وب گردی