حضور هزاران نفری مردم در پاکسازی دره گردوی اراک به مناسبت  روز زمین پاک

به مناسبت روز زمین پاک، همایش پیاده روی خانوادگی و پاکسازی محیط کوهستان صبح روز جمعه یکم اردیبهشت با هدف ایجاد روحیه نشاط و شادابی در بین مردم شهر اراک و فرهنگ سازی زیست محیطی در این زمینه، در دره گردو اراک با حضور چند هزار نفر از خانواده های اراکی برگزار شد .

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی، ۲۲ آوریل هم زمان با 2 اردیبهشت روز زمین پاک، روزی برای افزایش آگاهی و قدردانی نسبت به محیط زیست کرهٔ زمین است که در سراسر دنیا مردم این روز را جشن می‌گیرند و به فعالیت های زیست محیطی اختصاص می‌دهند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی با اعلام این خبر گفت: ارتفاعات اراک همچون دره گردو و کوه مودر از جمله مکان هایی است که نیاز به پاکسازی دارد و حضور مردم در این مراسم نمادین می تواند باعث فرهنگسازی در محیط کوهستان و محیط زیست شود.
سعید محمودی افزود: در این برنامه بسیاری از مواد پسماندی بویژه پسماندهای پلاستیکی که در مکان هایی دور از دسترس مانند بالای صخره ها و داخل آبراهه ها رها سازی شده بودند، با تلاش محیط بانان، کوهنوردان و مردم شریف اراک پاکسازی گردیدند.
وی بیان نمود: امید است این حرکت فرهنگساز موجب برانگیختن حس مشارکت و ایجاد همدلی در رسیدن به محیط زیستی پاک و عاری از هرگونه آلاینده باشد.
دکتر محمودی از تمام مردم و علاقه مندان به محیط زیست درخواست کرد: در صورتی که برای گذراندن تعطیلات یا استراحت به اماکن عمومی، پارک ها و محیط زیست کوهستان یا در پارک مراجعه می کنید حتماً کیسه زباله همراه خود داشته باشید و به فرزندان خود نیز رعایت پاکی محیط را آموزش بدهید.

لازم به ذکر است که در این مراسم بیش از دو هزار کیسه پلاستیکی تجزیه پذیر "کمپین طبیعت" پاک در بین مردم توزیع و در پایان مراسم به 200 نفر از افرادی که زباله های بیشتری را جمع آوری کرده بودند جوایزی اهداء شد.

دریافت کننده:زهرا پورعادل/انتشاردهنده:زهره حاجیان

700/703

کد خبر: 760468

وب گردی

وب گردی