پروانه مافی: جشنواره جهانی فیلم فجر می تواند پیشگام رابطه سیاسی بین ایران و دیگر کشورها باشد

پروانه مافی نماینده مردم تهران در بازدید از جشنواره جهانی فیلم فجرگفت: امروز دیپلماسی و روابط بین کشورها را فرهنگ های آنها است که می سازد و هرچند به ظاهر نقش نظامی گری و برتری جویی های تجهیزاتی پر رنگ تر می شود اما این فرهنگ است که تعیین کننده بسیاری از روابط سیاسی بین کشورها است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ستاد خبری سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر، پروانه مافی نماینده مردم تهران با حضور در کاخ جشنواره ضمن مهم شمردن مساله فرهنگ در روابط بین کشورها گفت: سینما می تواند در روابط بین کشورها و تبادلاتی که وجود دارد بسیار تاثیر گذار باشد و این موضوع درباره کشورهایی که بعد مسافتی زیاد و مفاهمه فرهنگی کمتری از هم دارند مصداق بیشتری پیدا می کند.

پروانه مافی با اشاره به این که سینما می تواند معرفی کننده اندیشه ها، ایده ها، فرهنگ و آرزوی یک ملت باشد عنوان کرد: جشنواره جهانی فیلم فجر با ایجاد رابطه فرهنگی با کشورهای دیگر می تواند پیشگام رابطه سیاسی بین ایران و دیگر کشورها باشد.

نایب رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس درباره سیاست مجلس در این حوزه گفت:امروز مجلس به دنبال ایجاد فضاهای مناسب فرهنگی در داخل و خارج کشور در حوزه ارتباطات بین الملل است و به همین جهت از برگزاری چنین فعالیت هایی حمایت می کند.

مافی درباره بخش «زیتون‌های زخمی» عنوان کرد: مردم دنیا از طریق دوربین ها بهتر هم را می شناسند و ریشه های فرهنگی هم را درک می کنند و در نظر گرفتن چنین بخش هایی به خوبی می تواند بیان کننده مشکلات سیاسی،ناعدالتی، نابرابری در فضای سیاسی دنیا باشد و بین ملت ها هم آیشی برای مقابله با نابرابری و دروغ هایی که از راه های سیاسی منعکس می شود ایجاد کند.

آدرس سایت رسمی جشنواره جهانی Fajriff.com و پست الکترونیکی جشنواره Film@Fajriff.com است.

سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر، ۸-۱ اردیبهشت ۱۳۹۶(۲۱ تا ۲۸ آوریل ۲۰۱۷) به دبیری رضا میرکریمی در تهران برگزار می شود.
دریافت: رضایی
501501

کد خبر: 760482

وب گردی

وب گردی