زندگی و کار روزمره، به عنوان تحرک بدنی و فعالیت فیزیکی به حساب نمی آید

​رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به تغییر الگوی بیماری ها از واگیر به غیرواگیر، گفت: امروزه مرگ زودتر از سن 70 سالگی را مرگ زودرس می دانند و حدود 40 درصد از علل این مرگ ها مربوط به بیماری های قلبی عروقی، 20 درصد مربوط به سرطان ها و 15 درصد نیز مربوط به حوادث و سوانح ترافیکی و غیرترافیکی است.

به گزارش ایسکانیوز ، دکتر علی جعفریان صبح امروز در دومین روز از هفته سلامت و در همایش تغذیه؛ سفیران سلامت، اظهار داشت: تعداد زیادی از مردم هر سال به دلایلی که قابل پیشگیری است، جان خود را از دست می دهند. عامل عمده حوادث جاده ای، انسان و رفتار او است و ایران از نظر آمار تلفات جاده ای در منطقه در رتبه اول و در دنیا در رده های بالا قرار دارد.

وی از رژیم غذایی نامناسب مانند مصرف فست فود، نمک، چربی و شیرینی زیاد و همچنین عدم فعالیت فیزیکی مناسب، به عنوان عوامل خطر بیماری های غیرواگیر یاد کرد و افزود: متاسفانه ما با مصرف این مواد غذایی قلب و بدن خود را بیمار می کنیم اما از آن لذت می بریم و خودمان زمینه های جامعه ناسالم را فراهم می کنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران ضمن تاکید بر اهمیت پیشگیری از بروز بیماری های غیرواگیر، گفت: دولت نمی تواند اقداماتی انجام دهد که مردم لاغر شوند یا در غذای خود از نمک کمتری استفاده کنند بلکه وظیفه اصلی دولت، ارائه اطلاعات و ایجاد حساسیت در جامعه نسبت به وضعیت سلامت و وظیفه اصلی مردم، پیشگیری از بروز بیماری های مختلف است.

دکتر جعفریان با بیان اینکه حدود یک میلیون خانواده و 120 هزار سفیر سلامت در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران، سکونت دارند، گفت: هر سفیر سلامت در یک خانواده می تواند اطلاعات و وضعیت سلامت جامعه را به خانواده منتقل کند و به افراد خانواده در خصوص مصرف منطقی نمک و سایر رفتارهای نادرست، تذکر دهد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: شایع ترین عوامل خطر بیماری های غیرواگیر در دنیا، رژیم غذایی نامناسب، کم تحرکی، مصرف سیگار و الکل است اما در ایران مصرف الکل شیوع بالایی ندارد اما رژیم غذایی نامناسب، فوق العاده شایع است.

دکتر جعفریان تاکید کرد: زندگی و کار روزمره، به عنوان تحرک بدنی و فعالیت فیزیکی به حساب نمی آید بلکه باید این تحرکات به صورت منظم در طول زمان مشخص انجام شود.

دریافت کننده:نیوشا یعقوبی/انتشار دهنده:زهره حاجیان

701/700

کد خبر: 760508

وب گردی

وب گردی